tisdag 3 april 2007

Onödigt vetande 9

Tidsfördriv...

Vad heter du? Petra
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Spelar ingen roll.
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Ryktades om Victoria tror jag, men jag hade fel hårfärg...
Vilket stjärntecken är du? Vädur.
Vilken årgång är du? 1981.
Vart bor du? Örnsköldsvik.
Bott utomlands? Om fyra månaders au pair-arbete räknas, så i England år 2001.
Hur många gånger har du flyttat? Hemma-England-Bonäset-Ångermanlandsgatan-Rådhusgatan. 4 gånger alltså.
Vart skulle du vilja bo? Jag har ett litet problem, jag vill bo i Övik... fast i Skåne.
Vart jobbar du? På Resebyrå. Lika glamouröst som det låter. ;)
Vad vill du bli när du blir äldre? Rik o lycklig...

UTSEENDE
Hur lång är du? Cirkus 165 cm.
Hårfärg och frisyr? Brun/råttfärg, ingen frisyr alls. Bara långt hängande tråkigt. Men jag ska till frissan imorgon så det kan ju finnas hopp!
Skostorlek? 40.
Glasögon? Nope.
Har du några piercingar/tatueringar? Bara hål i öronen.
Mest nöjd med? Inte mycket.

FAVORITER
Filmer? Ice Age, Dirty Dancing mfl.
Låtar? Lär mig ju aldrig va låtar heter o vilka jag tycker är bra... Men When the night comes falling har jag inte tröttnat på än iaf...
Årstider? Alla har sin charm, men just längtar jag bara efter riktig vår!
Blomma? Wernblomman. ;)
Frukt? Mango, melon, vindruvor, kiwi, apelsin mm.
Mat? Lax i alla möjliga o omöjliga former.
Dryck? Vatten eller juice.
Djur? Lillfritzen.
Färg? Beror på vad det handlar om, men mycket beige/brunt nu.
Bok? Kan inte komma på namnet på en enda bra bok nu...
Tv-program? Har kommit av mig med tv-tittandet nu. Men olika inrednings/designprogram brukar jag försöka titta på.
Ämne i skolan? Jag gillade nog mest matte och tyska.
Sysselsättning? Nu börjar det bli roligt att gå på hockey igen... Annars träna (när det finns tid o energi till det), umgås under icke-uppstyltade omständigheter, pyssla o fixa.

KLÄDER
Vad använder du just nu för jacka? En grön/beige vårjacka från HM.
Vad använder du just nu för skor? Har dammat av favvoskorna från förra året, svarta ballerina/loafers med rem över foten. Sååå sköna o sååå billiga. Från bästa skoaffären förstås. ;)
Favoritfärg på kläder? Olika. Naturfärger.
Favoritmaterial på kläder? Don't know.
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Just nu skulle jag vilja ha ett par riktigt sköna mysbyxor att krypa ner i soffan med!
Favoritaffärer? Beror på vad det är som ska shoppas. Gillar HM o Cubus i klädväg.
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ibland nada, ibland mer...

DITT SOVRUM
Stort, litet eller mitt emellan? Mittemellan, lite småkonstig storlek.
Vilken färg på tapeterna? Ljust beiga.
Vilka färger går rummet i för övrigt? Lila/rosa/vita gardiner.
Favoritmöbel i rummet och varför? Enda möbeln jag har där är sängen, så det får väl bli den...
Vad vill du ändra där inne? Måste ha nytt skrivbord, fixa så datorn når dit igen o hitta en lämplig lösning för möbleringen.
Vad har du där inne av följande: a) TV? Nope. b) Video/DVD? Nej. c) Dator? För tillfället inte eftersom Fritzen bitit sönder min långa nätverkskabel som når dit... d) Stereo? Nope. e) Telefon? Ja.
Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Polisstation o stan om jag sneglar.
Vad gör du oftast i ditt sovrum? Sova.
Vem förutom du brukar sova i din säng? En styck Fritz.
Favoritpryl i rummet? Det får väl va sängen då.

BLANDAT
Vad heter din morfar? Jan.
Vad har du i din: a) jackficka just nu? Skulle tro (hoppas) att mina nycklar ligger där + lite to do-lappar... b) väska just nu? Plånbok, Ipren o åksjuketabletter som jag shoppade på lunchen idag, pennor, hårsnuddar, kvitton, to do-block, diverse skit rent ut sagt...
Vad är du beroende av? Beroende av? Kan inte komma på nåt just nu...
Vilket land kommer du i från? Skåneland.
Vilken sorts lypsyl använder du? Olika, har ingen speciell favorit.
Vad tror du på? Jaaa du...
Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendomen I guess, men jag är inte troende.
Vad köpte du senast? Mjölk, fil, kattmjölk o frukt på ICA.
Har du nåt husdjur? En Fritz o massa dammråttor.
Vad bor du i? Hyreslägenhet.

HUD- OCH HÅRVÅRD, SMINK M.M.
Schampo/balsam/inpackning: Som om jag ska komma ihåg märken... Den röda förpackningen av schampo o balsam.
Duschcreme: Nån billighetsgrej.
Nagellack: Depend nagelstärkare (genomskinligt lack).
Parfym: Idag tror jag att jag hade nån Puma-grej.
Kroppssmörj: Ytterst sällan.
Mascara: Ja, brunsvart sådan.
Foundation: Nej.
Stylingprodukter: Proffs hårspray.
Ansiktscreme: Biotherms som är bra för/mot fet hy.
Ögonskugga: Brun/beige. Från HM eller Isadora.
Som ni märker är jag inte direkt nåt fan av märken eller lägger sånt på minnet...

PRYLAR OCH INREDNING
Plånbok: Brun från Wedins.
Säng: 120 cm bred, var den kommer ifrån har jag ingen aning om, den är inte ens min egentligen...
Bil: Har ingen.
Gardiner: Favoriterna i vardagsrummet från Hemtex, svart/brun/grön/vit i mönster (otroligt att jag inte tröttnat på dem än!).
Tandborste: Ja.
Solglasögon: Borttappade för tillfället...
Mobiltelefon: Nokia 6131 kanske den kan heta. Svart och hopfällbar iaf.
Blommor och krukväxter: En fuskorkidée, annars mest succulenter i olika varianter.
Lampor: Tråkplafonder som allmänbelysning, annars fönster- o golvlampor som mysbelysning.
Originalmålningar eller övrig konst/designinredning: Nej.
Böcker: Ja väl intryckta i förrådet...
Antal skivor i samlingen: Massa gamla tråkiga skivor som jag aldrig lyssnar på...

SENAST KÖPTA
Mat/dryck: Fil, mjölk o frukt.
Bok: En fixa-hemma-bok på IKEA.
Smink: Mascara.
Klädesplagg: Svarta 3/4-byxor på HM.
Teknikpryl: Tror inte jag köpt nåt sen mobilen för ett bra tag sen?
Inredningsdetalj: Ett stort knippe med långa rottingkvistar på Rusta.
Tidning/magasin: Köper aldrig tidningar. Prenumererar på ToppHälsa.
Hälsoprodukt: Rosenrot.
Skor: Fick dem iofs som personalskor så jag köpte dem inte, men ett par naturvita ballerinor med två remmar över foten.
Möbel: Det måste nog vara köksbordet.
Second Hand: Minns inte, det var ett tag sen.
På nätet: Kläder.

Inga kommentarer: