onsdag 23 maj 2007

Home sweet Arlanda

Nu är det bara en timme kvar att fördriva... sen kommer jag (förhoppningsvis!) inte att återse min vän Arlanda på 2 månader, det ska bli så skönt! Känns nästan overkligt att jag ska åka hem ikväll o faktiskt inte har några nya utfärder på gång på ett bra tag...
(Men istället då förstås en lägenhet som förfallit under två månader o ungefär lika mycket packning att ta itu med, men det är ett senare problem...)

När jag kom till hotellet igår o skulle checka in sa receptionisten åt mig att det var my lucky day. Sea var nämligen överbokat så jag fick istället bege mig till Light tvärsöver gatan, istället för ett litet rum utan fönster (vilket var det enda som fanns ledigt, o för den delen det enda som RS har råd med...) så fick jag ett stort lyxigt superierrum med två stora sängar o väldigt vacker ljussättning. Jättefint o jättefräscht, helt min stil. Men jag var inte på rummet förrän vid kl 23 så det var inte så mycket tid att njuta av det...



Imorse tog jag mig en promenad från hotellet (vid centralen) till Gävlegatan där Amadeus-kursen höll hus. Förutom en väldigt grundläggande kurs på turismutbildningen så är jag "självlärd" i Amadeus, o därför var det en hel del nyttiga saker som föll på plats eller fick komplettera mitt tidigare vetande. Jag gillar kurser. Inte för att jag kommer ihåg allt, men det känns iaf lättare att lära sig när man lärt sig "på riktigt".
Kursen var slut redan kl 16 så sen dess till att planet går 22.55 har jag först fördrivet tiden några timmar på stan, o sen då här på detta underbara Arlanda...

1 kommentar:

Sara sa...

Wow vilket rum du fick!! Inte illa.. Synd bara du inte fick mer tid där.