måndag 6 april 2009

En såndär måndag... när allt bara är bra

Ibland är måndagar inte så tokiga!

Detta var en sån, icke-tokig-måndag. En riktigt bra måndag. En sån dag då det positiva väger upp, med råge.
Recept på en bra måndag:

- Börja inte jobba förrän kl 11 (visserligen ägnades morgonen åt tvätt, men det behövs ju göras det också).
- Börja sent = dagen går svisch-fort, plötsligt är kl 18 och dags att tagga ner.
- Några minuter i solariet i väntan på steppen gör susen för en blekfet prralin.
- Step 1 med världens bästa instruktörs-Linda (nytt pass för mig som de andra redan övat på 3 gånger - men jag sätter nästan alla fyra blocken direkt och instruktörs-Linda berömmer). Step-takterna sitter i!
- Final med Stay the Night, hög volym och benen bara går av sig själv, det är såååå kul och man vill aldrig sluta.
- Man måste sluta, håller på att dö av utmattning (okej, kanske inte riktigt, men sjukt slut). Om det varit step-pass varje dag skulle jag varit grymt vältränad. ;)
- Promenad hem (visserligen i regn/snö, och visserligen upptäckte jag att sulan på mina favoritskor håller på att ge upp, och dessutom var jag tvungen att gå upp för mördarbacken som är såååå jobbig när man tränat och dessutom släpar på en tung väska, och så 3 trappor upp på det. Phu!)
- Men belöningen kommer, det finns mat hemma!! (med tanke på hur glad jag blev över det inser jag hur sällan det händer)
- Soffläge, Nytt läge på tv, inredningsinspiration.
- Nu; dusch! Sen inredningsinspiration i egna hemmet.

Fler såna här måndagar åt folket, eller iaf åt mig! :)

Inga kommentarer: