torsdag 29 oktober 2009

Härlig höstluft!

Idag har det varit riktigt härligt höstväder; solsken, färgglada löv, lagom många grader varmt och riktigt krispig luft. Så nu i eftermiddag efter avklarad skola (nu väntar faktiskt en veckas pluggpaus innan nästa delkurs startar!) och besegrat diskberg bestämde jag mig för en rask promenad i omgivningarna. Jag har ju inte riktigt kommit till skott (med det heller...) tidigare, det har varit fullt ös sen jag flyttade in. Så jag undersökte några vägar och kvarter här i närheten, letade efter en bra cykelväg till Friskis - och i parken mötte jag min (nya) granne. Hon var också ute på promenad så vi tog ett varv extra runt parken tillsammans och gjorde sedan sällskap hemåt.

Jag har redan hunnit med att mata hennes katter förra helgen när hon var bortrest, så ni förstår ju att vi är tighta! ;) Nej, men hon verkar väldigt trevlig och lätt att prata med. Igår när vi möttes ute på gården och tillsammans beundrade det fina trädet vi stod under kom vi att prata om den omtalade bokskogen utanför Malmö, och senare på kvällen kom det ett sms där hon erbjöd sig att följa med mig dit eftersom hon förstod att jag inte varit där. Dagens promenerande avslöjade att hon var en joggare och undrade om jag också var det. Njaee, men jag skulle gärna vilja vara en...

Just nu nöjer jag mig dock med att vara en promenerare som sakta men säkert försöker komma igång igen efter att knappt ha rört på mig sen Lidingö tjejlopp, dvs på en månad... och snart ska jag promenera vidare till mormor & morfar för att käka middag och umgås. Det är inte så dumt här i Malmö ändå. Det var ju faktiskt ända sen igår som jag längtade härifrån. ;)

Update: Okej, det var senast imorse jag längtade härifrån. När en j*la Saab höll på att köra på Polon och mig på väg till skolan. Jag vet inte om det var Malmös fel direkt, men det låg närmast till hands. Även om (gamla) grannen påstod att hon nästan blivit påkörd en gång i Övik också. Men det tror jag inte på. I Övik är allting rosa. Och fluffigt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Ja här är allt rosa o heeelt underbart! :)

ofelia sa...

Och Umeå också, det är minst lika fluffigt och liksom skimrande ;-)... Snart är Botniabanan klar, då kan man åka "hem" på några timmar