fredag 18 juni 2010

Bok: Anonyma skoälskares klubb

Ja, jag får väl erkänna att jag köpte den här boken mest för titelns skull. Anonyma skoälskares klubb av Beth Harbison. Efter att precis ha läst Elsas Mode tyckte jag att denna boken till en början var lite svår att komma in i, lite rörig. I Anonyma skoälskares klubb lär man efter hand känna fyra udda kvinnor som har ett gemensamt intresse, nämligen skor. Märkesskor, dvs dyra skor. Men tyvärr har de också ekonomiska problem som en gemensam nämnare.

Så hur löser man ekvationen inga pengar men stort skobehov?

"Är du som jag? Älskar skor men har inte råd att köpa vad du vill? Om du har storlek trettiosju och en halv och är intresserad av att byta dina Manolos mot Maglis etc så ses vi på tisdagskvällar. Kanske kan vi hjälpa varandra...

Svar till Anonyma skoälskares klubb"


Det är så dessa kvinnor träffas och lär känna varandra. Lorna som har skulder upp över öronen kan inte sluta handla (skor) på e-bay, Helene är (olyckligt) gift med en högt uppsatt politier som håller hårt i plånboken och har spärrat sin frus kreditkort, Sandra finansierar sina skoköp genom att jobba som telefonvärdinna och Joss som egentligen inte är speciellt intresserad av skor men behöver komma bort från sitt tråkiga jobb som nanny. Klubben kommer att förändra deras liv...

Boken tar sig efterhand och blir lite bättre eftersom tycker jag. Inget toppbetyg, den rekommenderas nog mest till andra skofrälsta typer... ;)

Inga kommentarer: