torsdag 17 juni 2010

Bok: Elsas mode

Sen bokhögen dök upp i fredags har jag redan hunnit med att klämma två böcker. Det är så avkopplande och skönt att komma in i en bra bok och få leva i någon annans verklighet ett tag...

Eftersom jag är smått senil och aldrig kommer ihåg vad jag läst eller sett så har jag ett tag funderat på att skaffa en såndär liten skrivbok där man skriver upp vilka böcker man läst, och vad man tyckte om dem. Men det har jag självklart inte kommit till skott med. Så jag får väl använda bloggen till det istället, det är ju så praktiskt att kunna söka och gå tillbaka och säga att "ja, den boken har jag läst för det har jag skrivit här (men jag kommer inte ihåg den)". ;)


Först ut var Elsas mode av Sofi Fahrman. En typisk chick lit-bok som handlar om 20-nånting-åriga Elsa Gustavsson från hålan Brännhult utanför Borås som efter några månader i New York försöker skapa sig ett liv i Stockholm. Man får följa med i Elsas liv, slitningarna mellan hennes "gamla liv" och det nya som hon vill skapa sig i Stockholm, hur hon med hjälp av sin nyskapade modeblogg tar sig framåt i storstans mode- och bloggliv - och naturligtvis hennes kärleksliv. Är det chick lit så är det!

Jag gillade boken. Den var lätt att komma in i och det var lätt att "lära känna" Elsa, och att gilla henne. Dessutom var det lite roligt att boken utspelade sig en hel del i "bloggvärlden", men det kanske man bara tycker om man själv är en bloggläsare och har lite insyn i den världen.

Hursomhelst, en skönt lättläst och underhållande bok som jag rekommenderar!

Inga kommentarer: