fredag 11 juni 2010

Stickprov

Det var en sånhär "modern" doktor jag var hos idag. Okej, jag kanske inte ska uttala mig om det var modernt eller inte, min erfarenhet av doktorer och läkarmottagningar är ju väldigt nära noll. Men i min värld så dyker doktorn upp i vit rock och ser ut som en doktor "ska göra". Idag kom en alldeles civilklädd dam i käck jeanskavaj, vit blus och färgglad scarf och hämtade upp mig i väntrummet och visade sen in mig till hennes kontor. Ja, jag satt i en besöksstol vid hennes skrivbord, och det såg ut som att vem som helst hade kunnat jobba där. Även om man inte är doktor alltså.

Och när hon hade analyserat mig färdigt visades jag in till hennes kollega, som även hon var civilklädd, som visade sig vara damen i fråga som skulle ta prover på mig. Jag fick stick i både fingret och armvecket, och nu vill jag passa på att dokumentera för mig själv för att minnas att det inte var farligt att bli stucken. Det gjorde inte ont. Det kändes knappt. Jag tittade bort och låtsades som att det regnade (det gjorde det också).

Efter armveckssticket började jag dock få lite "bomull i öronen" så då sa jag till att det började flimra lite och blev assisterad in i grannrummet där jag fick lägga mig på en brits med fötterna högt. Och så pumpades min överarm upp så det kändes som att den skulle spricka (fast inte heller detta var farligt). Både blodtryck (120/80, kan det stämma?) och blodsocker var tydligen bra. Resultatet av stickproven får jag veta vad det lider...

2 kommentarer:

Nenny sa...

Stackare... =(

mormor sa...

ja blodtrycket verkar okej med tanke på din ålder. Skönt att du fått nån förklaring till varför du mått dåligt så länge.