torsdag 3 juni 2010

Vilket sammanträffande!

I eftermiddags när jag med raska steg var på väg på ett möte i (för mig) okänt område så ropade någon plötsligt mitt namn bakom mig. Jag "som inte känner någon i Malmö" hajade ändå till och vände mig om. Där, på en uteservering, satt en gammal klasskompis som jag inte sett på hundra år - eller iaf inte sen studenten för ganska exakt 10 år sen!

Det lustiga i det hela är att vi som sagt inte setts eller överhuvudtaget haft någon kontakt på dessa 10 år, men att vi förra veckan blev vänner på facebook. Och så springer vi på varandra idag! Egentligen skulle jag inte ens ha gått där jag gjorde, för jag gick lite vilse på väg till en ny adress... ;)

Det visade sig att han jobbar i Malmö, så vi bestämde att vi får ta en planerad fika och snacka lite skit efter jobbet någon dag framöver.

Okej, visserligen har jag inte varit around speciellt mycket under 8,5 av dessa 10 år... men ändå!

2 kommentarer:

mamma sa...

roligt att så springa på en gammal klasskompis, nu känner du ju ännu fler i malmö

Keron sa...

Aha, där ser man! Du får höra av dig när det börjar närma sig!