onsdag 2 juni 2010

Filosofie kandidat

Bättre sent än aldrig...

Idag landade ett nytt examenbevis i min brevlåda (eller rättare sagt på hallmattan innanför dörren). Studierna som påbörjades i Örnsköldsvik 2001 fick äntligen ett slut i Malmö 9 år senare. Jag hoppade av universitetsstudierna ett år i förväg eftersom jag fick nys på turismutbildningen istället, och trots att jag parallellt läste in ena terminen och skrev C-uppsatsen så saknades en termins studier för att kunna ta ut den fil.kandexamen som programmet var tänkt att utmynna i.

Men efter en termins Projektledningsstudier kan jag nu byta ut min högskoleexamen mot en fil.kand. Jag tror visserligen inte att det kommer att förändra mitt liv så mycket mer än att jag kan bocka av en sak på min mentala to do-lista, men ändå. :)

6 kommentarer:

mamma sa...

bra gjort även om det tog tid du har ju hunnit med mycke annat under tiden, är stolt över dej kramar

Sara sa...

Grattis!! Du är duktig!!!
KRAMAR

Nenny sa...

Grattis! Måste kännas skönt.
Kram kram

Keron sa...

Prralin - Jo det blir det! Väl där kommer det vara najs men skulle ju hellre stannat kvar här i Umeå. Kommer du till Övik nånting i sommar?

Prralin sa...

Tack tack!

Keron - Japp jag planerar att dra en repa till Övik i sommar, troligen ett par veckor mot slutet av juli.

Träningsglädje sa...

wohoo, grattis!!! du har fortfarande en tävlingsvinst att inkassera från mig förresten. den är på gång! förlåt förseningen!!!