lördag 26 juni 2010

Midsommarafton

Midsommarafton firades - förstås - på Midsommarvägen. Det gäller att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Det går ju liksom inte att misslyckas. Dagen började direkt kl 10 med klädning av midsommarstången, sen blev det tårtbak (eller i alla fall -garnering), sillalunch, små grodorna (med flera) runt midsommarstången, kubbspel, mera mat och sen även kvällsdans på dansbanan. Det var många många år sen jag firade midsommar så härligt traditionellt som jag gjorde igår. Så här såg mina midsomrar ut "när jag var liten" och det var härligt att få återuppleva detta - det är ju precis såhär det ska va! Och det är också precis här det ska vara, i stugan.

Jag längtar nästan redan till nästa midsommar, men först kommer julen och dit är det ju numera mindre än ett halvår... :)

Inga kommentarer: