tisdag 19 oktober 2010

Superwoman har gått i ide

Efter en grym huvudvärk igår kväll som jag lyckades sova bort ganska bra inatt så vaknade jag (i soffan, där jag numera har bosatt mig dygnet runt) och kände mig helt okej imorse. Betydligt bättre än för några dagar sen. Eller i alla fall inte alls sämre. Visserligen gick det säkert åt 20 näsdukar imorse innan jag återfick normal andning genom näsan, men efter en dusch är man ju som ny (fast med rödsvullen och flagnad näsa). Glad i hågen tog jag bussen in till stan för att fortsätta min massagebehandling för nacken. Men där blev det stopp. Jag var tydligen för förkyld för att få massage och fick istället rådet att åka hem och lägga mig och göra ingenting. Och jag som kände mig pigg idag...

Visst är det märkligt att man ska behöva någon annan som säger åt en att man inte är så frisk som man tror? Vadå, jag är ju superwoman och det har jag alltid varit. Eller?! Tydligen inte. Så nu har jag återgått till mitt ide i soffan. Jag har roat mig med att titta på Sommarpratarna på SVT Play. Bob Hansson verkar störtskön och jag blev väldigt nyfiken på honom. Ska börja med att leta upp hans sommarprogram på P1. Det är lika bra att hitta på mer sysselsättning i soffan, för jag antar att jag inte är tillräckligt frisk för yoga ikväll heller...

Inga kommentarer: