söndag 19 mars 2006

Sista matchen spelad

Så var säsongens sista match spelad, och därmed även sista matchen i Kempis. Nästa år flyttar vi ju in i nya arenan... Avslutningen på hemmaplan i onsdags blev bra, riktig kämpamatch o bra tryck på läktarn - o seger. Säsongsavslutningen idag var väl dock inte riktigt lika bra, har inte så mycket Canal Plus i min tv så jag fick hålla tillgodo med sportradion... o förlust.

Nåja, vad är en bal på slottet...

Förstår inte hur en helg kan lyckas gå så snabbt fast att man inte gör nåt?! Var på Wallmans on tour på Parken i fredags kväll. Igår gjorde jag inte mycket nytta, prioriterade bort steppen för att istället ta det lugnt o försöka sova lite - har känt mig lite småstressad i veckan också. Handlade o städade lite, det var också allt. Fritz pappa Ozzy (med matte o husse) + Selman o Sara var på besök igår kväll, åt tacos o kollade på Melodifestivalen.

Idag hade jag tänkt prioritera bort träningen igen o ta en promenad istället, hade ont i halsen när jag vaknade... Men sen försvann solen som jag tänkte promenera i o jag hade hunnit diska undan o sådär innan träningen började så då kilade jag ner på tc push ändå. Skönt, men oj så otränad... =(
Kört ett varv med dammsugaren (blir lite hårtussar av kattlekar) o fixat med tvätten, gjort ordentlig mat o lunchlådor, diskat igen, sorterat posthögar o papper, legat i soffan o läst nya Topphälsa o lyssnat på hockeyn på radion... Måste nog fundera på att "göra nåt" åt min nacke (vad vet jag dock inte, kosta på mig en massage eller nåt kanske), har fortfarande ont varje dag, framför allt när jag ligger i soffan eller ska sova...

Nästa helg kommer gå ännu snabbare för då ska jag till Vasa. Studieresa med Resesäljarna på RG Line, fredag - söndag. Sen helgen därpå kommer mamma upp o hälsar på. Och sen är det snart dags att dra söderut igen...

---

Verkar som man valt fel yrke...
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,794820,00.html

4 kommentarer:

Kattis sa...

Ha ha, vilken tur då att leendet aldrig är påtvingat i vår härliga turismbransch..... ;-)

Engma sa...

he he... vi brukar skoja om att vi skulle haft en boxningssäck på jobbet. Då kan man slå på den mellan samtalen. Aggressionen måste ut på ett eller annat sätt.

Kul att höra av dig ;)

Jag ska uppåt också. Förhoppningsvis åker jag upp den 29:e, men inget är bestämt än. (dvs jag har inte ansökt om semester än).
Kram

Karin sa...

tja Petra, varst vad du verkar stada mycket! du borde inte ha sa mycket angest pa det omradet for da borde jag ju ha super-duper-angest hela tiden med tanke pa min och Carls typ manatliga stadning...= )

kram fran mig

Prralin sa...

Mycket snack o liten verkstad skulle man kunna säga om den där städningen! ;)