tisdag 6 februari 2007

Onödigt vetande 8 - favoriter mm

Antal frukter jag äter per dag: Typ 5-7 st kanske. Till frukost, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika o säkert minst två på kvällen iaf.
Antal kuddar i sängen: Två.
Bästa platsen på jorden: Hmm... nånstans där man mår bra. Förslagsvis i stugan hos mormor o morfar. Eller på stranden i ett exotiskt o varmt land med en god bok, with no worries.
Bästa surftips: Har nog inget riktigt bra tips faktiskt. Surfar mest på måfå.
Drömmer om: Att kunna känna mig pigg o glad o entusiastisk!
Favorit-tvprogram: Bygg/inrednings- och hälsoprogram, typ Bygglov, Från Koja till Slott, Homestyling, Till Salu, Roomservice, Du är vad du äter, Toppform. Även resprogram som När & Fjärran och Packat & Klart, men ibland är man så less på resor efter en dag på jobbet så man bara inte orkar.. Och så går ju Vänner alltid hem förstås.
Favoritbar: Har ingen.
Favoritbok: Ingen speciell. Men en jag får läsa i lugn o ro utan några måsten omkring mig. Åhh va det skulle va skönt.
Favoritdryck: Vatten, fast inte hemma av nån anledning... hemma tycker jag det är tråkigt med vatten, men på jobbet, eller om jag äter ute nångång dricker jag helst vatten. Vet inte varför. Gillar också juice av alla dess slag.
Favoritfik: Fikar inte speciellt mycket.
Favoritfika: Se ovan. Men nåt med choklad brukar ju sitta där det (inte) ska...
Favoritfilm: Favorit vet jag inte, men svarar på vilken jag senast såg istället då... och det var Saturday Night Fever.
Favoritförfattare: Går i vågor, men jag väljer sällan bok efter författare. Väljer istället efter pocket-toppen eftersom jag älskar pocketböcker o tänker att de som ligger på topplistan borde ju vara ganska bra o läsvärda...
Favoritgodis: Choklad. Lakrits.
Favoritkläder: Har inga favoriter nu, ser ut som en uppstoppad korv i allt...
Favoritmat: Grillat! Annars kyckling o lax funkar alltid.
Favoritmusik: Har ingen speciell favoritmusik. Men lugn o behaglig musik är nog min grej. Och schlagers förstås.
Favoritrestaurang: Ingen aning.
Favoritskådis: Pass.
Favoritspel: Kommer inte på nåt som är speciellt kul utan att man behöver känna sig dum.
Favoritfärg: Brunt o andra "jordnära färger".
Frisyr: Brunfärgat tråk.
Går i sömnen: Nej, men en katt brukar gå på mig när jag försöker sova om det räknas?
Har på mig just nu: Underställ (långkalsonger + tröja), mysbyxor, trekvartströja och fleecetröja. Blev lite istapp av promenaden i 20 minusgrader...
Hemsida: Bara denna.
Hobby: När jag är lite piggare och har lust & ork: pysslande i olika varianter efter intresse just nu (inredning, blommor, smycken, sticka, foto).
Hårfärg: Brun.
Högsta önskan: Bli och vara lycklig, vad det än må innebära.
Intressen: Vid lust & ork: träning, hockey, pyssling, vänner.
Kammar håret: Det händer.
Kan baka bullar: Vet knappt om jag provat. Om jag bakar så äter jag ju bara upp dem...
Kompisar: Ja?
Min idol: Ingen speciell.
Ogillar mest hos folk: Skitsnack.
På söndag ska jag: Sova? Städa?
Senast köpta skiva: Eftersom jag aldrig köper skivor så får jag svara på senast lånade (på bibblan) skiva: Uno Svenningsson och Elin Sigvardsson.
Senast sedda film: Saturday Night Fever.
Skonummer: 40.
Skulle helst vilja: Bli pigg, glad o lycklig.
Tror på evig kärlek: Vet inte.
Tror på spöken: Näe. Men jag är rädd för dem...
Tror på ufon: Näe.
Tycker inte om: Att vara trött, tråkig o less på livet.
Tycker om: Att sova o mysa med katterna.
Vill kunna: Se fram emot något, på riktigt!
Vill åka till: Varsomhelst där jag inte tidigare varit...
Är bra på: Hmm...
Ålder: 26 i april.
Åt till frukost imorse: Lättfil med hemgjord müsli och en clementin tror jag.
Ögonfärg: Blåaktigt.
Önskar mig i present: Semester. Tid att bara vara och "komma ikapp".

Inga kommentarer: