tisdag 4 oktober 2011

Ny lampa #1

Den senaste tiden har det flyttat hem två nya lampor till mig. Den första är en skrivbordslampa modell "stor". Eller kanske snarare "jättestor". Jag såg den på Chilli för ett tag sen, och blev lite kär. Så jag var tvungen att åka tillbaka några dagar senare för att stilla mitt ha-begär. Jag tror dock att den har utgått ur sortimentet eftersom jag fick köpa loss skyltex:et. Till en ganska bra peng. Den var nedsatt till nästan halva priset först, och sen fick jag ytterligare 20% eftersom det var ett skyltex.

Jag gillar den. Men jag har ändå inte riktigt bestämt om den ska få stanna kvar eller inte. (Ja, eftersom det var skyltex har jag ju inget öppet köp, men jag skulle tro att det går att göra sig av med den på Blocket om det skulle vara så...) Den funkar bra som skrivbordslampa, men lampan den ersätter som tidigare stod där bredvid skrivbordet fungerade också som allmänbelysning, och det gör inte denna då ljuset är väldigt riktat pga skärmen. Men den får i alla fall stå där ett tag och "känna in rummet", som Ernst hade sagt.

Vad säger ni, hiss eller diss?

Stolen är förresten ett loppisfynd från Saltmagasinet i Övik i somras. Jag hade egentligen tänkt mig en mörk stol i samma modell, men jag gillar denna så bra så den får förbli ljus. Stor gilla på den!

1 kommentar:

Nenny sa...

Hiss på lampan! Helt klart!
=)