söndag 2 oktober 2011

Äppeltavlan 2011

Jag känner pressen att hålla äppeltavletraditionen vid liv, nu när jag har visat upp både 2009 och 2010 års modell här. Så därför blev det även det här året en tur till Kivik helgen efter Äppelmarknaden. Förra helgen var det 20.000 personer som trängdes nere i Kiviks lilla hamnområde för att skåda mästerverket när det var alldeles färskt. Men jag slipper hellre trängseln och beundrar tavlan såhär en vecka efteråt. ;)

Årets äppeltavla heter "Äppelrike" och är som vanligt gjord av Emma Karp Lundström. Enormt imponerande arbete! Även om jag inte tycker att årets motiv var riktigt lika bra som det brukar vara. Kanske var det tydligare när den var ny, för nu tycker jag mest att det är äppelträden nere till höger som man tydligt kan urskilja. Imponerande hursomhelst!

Inga kommentarer: