söndag 9 oktober 2011

Trendseminarium med Jon Eliasson

I torsdags bjöd IKEA in sina Family-medlemmar till ett heminrednings- och trendseminarium med formgivaren och tv-personligheten Jon Eliasson i samband med att de också hade kvällsöppet på varuhuset till kl 22. Jag nappade snabbt åt mig två platser till detta, och som sällskap fick jag som sagt med mig Cecilia.

Vi har visserligen bara träffats vid två tillfällen tidigare, men eftersom vi redan hade hunnit avhandla ämnet "inredning" och konstaterat att vi båda var intresserade av detta, så tyckte jag att det kändes ganska safe att bjuda med henne. ;)

Och visst blev det en trevlig kväll! Middag på IKEA, en rundas snabbshopping (som för min del endast bestod av en tesil för 5 kr (eftersom jag vid kräftskivan för ett par veckor sen insåg att den enda tesilen jag hade var lite snålt när många ville dricka te samtidigt), vad är oddsen för att det ska ligga just en tesil i goodiebagen vi sen fick på seminariet?! men nu har jag ju hela tre stycken, så nu är man hjärtligt välkommen hem till mig för att dricka te!) och sen ett underhållande seminarium. Jon var precis lika yvig, spretig och ivrig som han är när man ser honom dra fram som en stormvind i inredningsprogrammen på tv. Och precis som en stormvind drog han också vidare efter seminariet, i full karriär sprang han ut genom köket på varuhuset för att hinna med taxin till Kastrup...). 

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ååhh massa tesilar det gillas när man ska dricka den godaste drycken i världen enligt mig :-D