torsdag 26 juni 2008

Flyttad o klar

Nåja, klar o klar...

Ca 4 timmars mycket effektivt flyttande med hjälp av en stark karl och två starka kvinnor - och vips så var alla grejer flyttade till nya lägenheten! En dryg (med stark betoning på dryg) timme senare var också gamla lägenheten helt urstädad (det var förberett genom att badrum, kök och alla skåp/garderober etc redan var skrubbade) - och imorgon är jag redo att lämna från mig nycklarna.

Bye bye Rådhusgatan!

Behöver jag säga att jag har oooont i rygg och armar och överallt annars man kan ha ont... kommer inte va nån dans på rosor att komma ur sängen imorgon bitti känns det som.

Flytthjälpen ifrågasatte starkt min förkärlek för att alltid bo på översta (tredje) våningen utan hiss... många trappor att springa först nerför och sen uppför... Men om några veckor när jag sitter och slappar på min balkong och njuter av havsutsikten tror jag nog att det är värt det! :)

Själv är jag som sagt utflyttad, men ännu inte inflyttad... jag bor kvar i min kappsäck hos Sara iaf inatt också, det är inte direkt hemtrevligt och inbjudande i min nya lägenhet som det ser ut nu.
Om man säger så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite träningsvärk kan man nog leva med! Nu ska det bara packas upp och fixas i ordning. Sen är det dags att njuta!

Ha en skön helg!
Kram

Anonym sa...

låter härligt, tror balkongen med dess utsikt, samt alla gemensamma grillaftnar på gården kommer att vara värda allt slit, lycka till med nya bostaden, kram

Maria sa...

Grattis! Vet att det är slitigt men skönt att själva kånket är bortgjort nu iaf... Säg till när du är redo för besök;)