lördag 28 juni 2008

Trött o sliten...

Känner mig allmänt trött o sliten nu måste jag säga... dels känns det som att jag blivit överkörd av en ångvält (träningsvärk är bara förnamnet... i vader, armar och axlar framför allt) o när jag vaknade imorse kände jag mig bakis efter gårdagens möhippa. Undrar om de spetsat mitt vatten på restaurangen?

Den här veckan har det varit jobb, jobb, jobb. Vi har jour-vecka på telefonen och måste därför bemanna kl 8-19 vardagar samt 9-16 lör + sön. Två har semester så vi är bara två kvar som jobbar, så det har blivit några timmar mer den här veckan... På kvällarna har det varit förberedelser/flytt och igår möhippa.
Jag har lördagspasset 9-16 idag, men sen är jag ledig imorgon. Åh vad jag längtar efter att sova!

På tal om sova så tänkte jag försöka sova första natten i nya lägenheten ikväll. Förhoppningsvis är jag jättepigg efter jobbet (troligt...) och orkar röja lite och leta fram sängen och sängkläder. På morgondagens schema står alltså: fixa till lägenheten! (efter sovmorgonen...)

Ska försöka ta ledigt nån dag nästa vecka för att hinna göra ärenden, införskaffa lite nya grejer som behövs, ev åka till Ikea osv... allt beroende på hur långt jag kommer med lägenheten, om jag vet vad jag behöver. Det blir säket jättebra, men just nu skulle jag helst vilja gå i ide. zzZzzZZz.

Undrar var alla ja-sägare finns, de som sa "jaaa självklart måste du ta lägenheten, tänk inte på att det är jobbigt att flytta - vi hjälper dig, det är lugnt"...?

Surprise.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja du klart du skulle ta lägenheten, men tyvärr är det för långt för att hjälpa till, men du allt måste inte vara klart med en gång, ta det lugnt, förhoppningsvis ska du bo där länge aå allt hinns med
men roligt att du troligen kan sova där iaf, hoppas du kommer att trivas
ha de gott kramar

Anonym sa...

Förstår att du är trött o sliten... Hoppas verkligen du kan sova ut i morgonbitti. Kommer o hjälper dig fixa ordning mitt på dagen. Jag är säker på att du kommer trivas jättebra där och inte ångra dig. Bara jobbigt just nu innan allt är klart... Kram

Maria sa...

Säg till om du vill ha hjälp, jag finns fortfarande tillgänglig men främst kvällstid (eller tidiga mornar).

Unknown sa...

Klart att det är jobbigt att flytta! Men som det låter så verkar det ha gått rätt så smidigt! Det tog INTE fyra timmar för oss... och det är inte färdiguppackat ännu fast flytten gick 10 maj... :P Hoppas att du är hemma när jag kommer upp så vi får ses kompis! Kram!

Prralin sa...

Mamma - Hoppas och tror att jag kommer trivas, känns som sagt som det finns bra potential... gäller bara att orka fixa till det också.

Malin - Hoppas vi kan få till en liten dejt innan jag åker söderut, du är välkommen när det passar dig!