fredag 6 juni 2008

Tro't eller ej - det blev en joggingtur i Turkiet!

Ibland överträffar man nästan sig själv... jag tror inte riktigt att jag själv trodde på det när jag packade ner joggingskorna i semesterpackningen, att de skulle användas till jogging. Nu blev det visserligen bara en tur, men ändå. (Här väljer jag att inte använda mig av uttrycket en gång är ingen gång...) Det gick rätt så bra, ca 45 min inkl uppvärmning och nedvarvning a la promenad. Varmt förstås, men ändå genomförbart på morgonkvisten...

Resten av veckan har det däremot mer eller mindre uteslutande handlat om horisontalläge på en solstol vid poolen, med en god bok i handen. Dagarna går fortare än man tror fast man inte gör nånting... Skönt att bara vara. Det har varit varmt, så doppen har blivit många.
Tyvärr har jag mått lite smådåligt nästan varje kväll. Vet inte om det kan ha varit värmen, solsting eller mat/dryck. Under dagarna då man som sagt i princip bara legat ner har det funkat, men kvällstid när det blivit dags för mat och försöka hålla sig upprätt så har aptiten minst sagt lyst med sin frånvaro. Positivt i det hela är väl att jag inte drabbats av all inclusive-frossan iaf...
Men varje natts sömn har bättrat på det hela så man varit laddad för en ny sol- och baddag igen.

Och inatt kommer jag nog sova gott. Sovtimmarna till idag blev inte många. Transferbussen kom och hämtade oss kl 01.00 inatt (vi la oss tidigt och hann sova nån timme innan det var dags att stiga upp för utcheckning), busstransfer, incheckning kl 4 och avgång kl 6. Sov lite på planet, och sen landade vi ca kl 9.15 imorse svensk tid. Har inte sovit nåt idag, men tröttheten har kommit och gått kan man säga... Så nu är det hög tid. ZzzZzzz.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som det var en trevlig resa! =)