torsdag 4 februari 2010

Schlagerladdar

Efter ett par sjukdagar hemma med ett febrig huvud och en matt värkande kropp trotsade jag igår kväll både influensasymtom och snöoväder och flög norrut till årets första schlagerstad.

Ikväll laddar vi inför lördag med Melodifestivalen 2009 på DVD. Och jag konstaterar återigen att Stay the Night med Alcazar är minst lika bra nu som då, och helt klart den låt som gick bäst hem hos mig förra "säsongen". Andra favoriter från förra året är Show me Heaven med Lili & Susie, 1000 miles med Heat och Hope and Glory med Måns. Typ de låtar som spelats mest på radio, men jag har ju heller aldrig påstått att min musiksmak är speciellt revolutionerande... ;)


Några som jag glömt bort att jag gillade är bland annat What if med Cookies n Beans, Higher med Star Pilots och Moving on med Sarah Dawn Finer.

Men vem minns egentligen Markoolio, Mikael Rickfors eller Sahlene?

Inga kommentarer: