söndag 12 november 2006

Effektiv söndag

Söndag är min dag, så är det bara.
Skulle behöva minst två per vecka bara för att hinna allt jag vill. Men idag tycker jag iaf att jag har varit ganska effektiv. Började med sovmorgon o gick inte upp förrän kl 10, tyckte jag var ganska duktigt att lyckas ligga kvar så länge... Sen har jag hunnit med att äta frukost i lugn o ro, diska, damma överallt, plocka undan, gå till Energihuset, träna (TC-Push), slappa o återhämta mig i soffan en stund till reprisen av Bonde söker fru, duscha, städa badrummet, dammsuga, torka golven, sätta ihop en ny klädställning från IKEA, sortera ut o städa i förrådet, byta ut gamla klädställningen mot nya (den förra jag hade var inte ställbar på höjden så jag tror den här blir bättre då man kan utnyttja lite plats under kläderna som hänger också), platta ihop o slänga massa skokartonger, bära ut dem + annat till pappersinsamling i bilen för att forsla bort men så ville inte bilen starta så längre än så kom de inte... Men annars tycker jag att jag varit ganska duktig ändå. =)

Har också satt ihop en liten to do-list för att inte glömma bort att fixa det som måste göras. Som sagt, fler söndagar på veckan så kanske man kan få lite gjort. Önskar bara att jag varit lite händigare o duktigare på att hantera verktyg för att fixa som jag vill... Men det är väl bara att försöka lära sig. Skam den som ger sig!

2 kommentarer:

Sara sa...

Ojojoj så effektiv du är på söndagar. Inte illa.. Lät ju inte bra att inte bilen ville starta. Lite sur efter allt regn kanske?!

Kajsa sa...

Hjärtat, jag beundrar dig för att du ens försöker vara händig. Jag ringer min pappa, även kallad Byggare Bob då jag behöver ngt... Jag litar på dig vad gäller borrningen, men akta dig för Fritz... Kram