måndag 6 november 2006

Ikea-besök

Blev ett besök på IKEA med Kattis o Sara igår. Trots lite halvdant väder kom vi iväg som tur var. Inte för att jag egentligen hade nåt jättebehov av nåt speciellt, det var nog mest inspirationen jag var ute efter... det kan man ju aldrig få för mycket av.

Råkade impulsköpa ett köksbord (ekfärgat), som jag inte överhuvudtaget hade funderat på, men det kändes som det kunde passa in ganska bra i mitt (lilla) kök + att det var till ett ganska bra pris (995 för IKEA family, ord 1495). Så ett sånt blev det. Annars var det mest lite "piff" jag fick med mig hem, typ vaser i olika sorter, två genomskinliga glasvaser och två rödbruna mer dekorationsvaser (en stor o en liten), kuddfodral, juldoftande ljus, lite juligare kökshandduk o grytlappar, tavellister, lite kort att rama in... o ja, sen var det nog inte så mycket mer.

Så ikväll har jag roat mig med att skruva ihop köksbordet. Det var lite pill eftersom det är utdragsskivor o tjosan i bordet, men det gick ganska bra. Hade gått ännu bättre med en skruvmejsel som inte redan sett sina bättre dagar dock. Men sånt är livet. Skavsår i händerna efter allt skruvande, men vad gör man inte för konsten...



Titta va tjusigt med före- och efterbilder. Ser lite ordentligare ut än det gamla, ännu lite mer vuxenpoäng samlade då man kastar ut det gamla avskavda bordet som fyndades på second hand för 60 kr. Nästa projekt får väl bli att försöka rusta upp de vackra stolarna som fyndades för 20 kr styck på samma second hand...


2 kommentarer:

Maria sa...

Har sett det där bordet, det är jättesnyggt! Fint blev det hos dig också:)

Sara sa...

Se så fint det blev!!