söndag 12 november 2006

To do-list

  • Frakta bort gammalt köksbord - åter till second hand?
  • Sätta upp skohylla i förrådet - sortera skor dit + garderoberna.
  • Ny lagerhylla till förrådet. Ska få en lagerhylla av Saras föräldrar så jag kan sortera o få ordning på saker o ting. Vet dock inte riktigt i vilket av förråden den ska få stå för att fylla sin funktion bäst.
  • Stalla in cykeln för vintern. Hmm.. problem. Måste komma på en smart lösning på hur den ska få plats utan att ta för stor plats i förrådet. Planen är ju att få ordning där inne så jag faktiskt kan utnyttja min lilla syhörna istället för att ha den överbelamrad med grejer.
  • Rusta upp köksstolarna. Vet inte hur dock. Tänk om man ändå haft lite koll på saker o ting, tillgång till lämpliga verktyg o plats att fixa på. Tänker dock försöka ta reda på hur man lämpligast ska göra och förstås GÖRA det.
  • Tillverka en sänggavel? Denna obeslutsamhet. Vet inte vilket tyg jag skulle vilja ha på en ev sänggavel. Men om jag bestämmer mig så ska jag försöka fixa fram lämpligt material o göra en sådan.
  • Sätta upp tavellister i hallen. Tavellisterna från IKEA som nu är lackade mörka ska förhoppningsvis komma upp på väggen i hallen inom en inte alltför snar framtid. Betongväggar...
  • Lära mig använda en borrmaskin. Steg 1 packa upp borrmaskinen som jag fick i julklapp (eller födelsedagspresent?) sist, o faktiskt försöka lära mig hur man använder en sådan. Kan bli intressant. Det är handikappande att inte kunna hantera en när man inte har nån far i närheten som kan fixa åt en...
  • Hyllor på väggen i sovrummet? Köpte två små fina hyllor på Åsele marknad förra sommaren som fortfarande inte har funnit sin plats i hemmet. Kanske i sovrummet? Men så är det det där med betongväggar igen...
  • Ny ram till tavlan i köket. Tror den skulle göra sig bättre inramad i nåt annat än denna fula blå (trött på blått!!) ram.
  • Städa datorn. Foton, filer, musik huller om buller är aldrig bra. Storstädning skulle inte skada.
  • Julpynta. Hur? Adventsljusstakar eller stjärnor i fönstren? Måste ha nytt i vilket fall som helst.

To be continued...

Inga kommentarer: