torsdag 19 april 2007

Pireus - Aten - Akropolis

Idag har varit en underbart vacker o solig dag! Imorse kl 8.15 var morfar o jag redo for utflykt o akte sen fran hamnen i Pireus via Aten upp till Akropolis o spanade. Imponerande o intressant. (aven om sant har for mig har en tendens att bli mer intressant efter att jag varit dar an just nar jag ar dar...). Lite sightseeing fran buss i Aten o sen tillbaks till baten igen. Eftermiddagen har tillbringats i en solstol pa soldack med en god bok forstas (Mia Tornblom Sjalvkansla nu! som jag kopte for ett tag sen men nu har bestamt mig for att ta mig tid att jobba lite med...).

Nu har vi precis borjat rora pa oss o ska imorgon eftermiddag lagga till pa Korfu dar vi ocksa ska ut pa en liten utflykt.
Hoppas kvallen o natten blir lugn o skon ur batsynpunkt, igar kvall madde jag namligen lite illa... Fast det lustiga var att vi lag i hamn igar kvall sa jag kan inte direkt skylla pa det, kanske att det kom i efterhand eller sa var det bara psykiskt.

Tack ocksa till alla som skickat mms till mig, det verkar ta valdigt lang tid for dem att na fram till mig o nar de val gor det sa kommer de inte till min mobil utan jag maste ga in o spana pa telia.se pa dem. Men iaf, tack!

1 kommentar:

Engma sa...

Oj! Grattis i efterskott ska jag väl säga! :)

Verkar som om det är en skönt tripp. Kul å se så många platser på samma resa.. hoppas att du slipper må dåligt bara.

Kram
Malin