söndag 15 april 2007

SM-guld SM-guld SM-guld!! (i Venedig)

Nog fan blev det SM-guld! Bara for att jag inte var pa plats! Hade det pa kann... Har har man bott i Ovik i 6 ar o gatt pa varenda javla match (nastan iaf), o EN gang ar man borta o ska de inte ga o vinna da! Kanske borde jag flyttat fran stan for lange sen da...

Men nada, jag ar inte bitter - det blev ju ett guld till slut! Kanns trist att inte fa va med om det bara, for det kommer val antagligen inte att kannas nan storre skillnad i stan nar jag ar tillbaks...
Hade dock forvantat mig nan liten rapport fran de som var dar, men det var det samre med. Datorn har ar sa jaaaaakla seg sa det skulle ta mig hela veckan om jag skulle surfa runt bland alla artiklar har... Jag far helt enkelt lita till fakta, SM-guldet ar kirrat, jag far val kolla upp hur det gick till nar jag ar tillbaks.

- - -

Akte alltsa ner till Malmo i fredags kvall, sen igar vidare till Venedig. Det ar en vacker stad. Nog for att sol o vatten kan gora underverk for vilken stad som helst, men den har ar ju lite annorlunda... Ska dock utforska mer Venedig pa sondag om en vecka nar vi kommer tillbaka fran kryssningen. Det har varit stralande vackert vader, inte ett moln pa himlen o uppskattningsvis runt 25 grader kanske.
Ikvall kl 18 gick MSC Armonia fran Venedig med kosan styrd mot Bari dar vi ska va nan gang i morgon eftermiddag...
Hall tummarna for att det vackra vadret haller i sig sa att jag inte behover bli alltfor omskakad i baten...

Vid middagen ikvall hamnade vi bredvid tva damer fran Skelleftea, varlden ar inte sa stor anda. Det ar de enda svenskar vi har sett/hort ombord an sa lange... Dessutom hade vi ett gemensamt intresse sa det var ju inte sa svart att prata med dem direkt. ;)

Nu har jag da forsokt catcha up lite om guldet, men det gick inge bra... Allt for talamodskravande for mig sant har langsamt internet! Jag vill ju lasa ALLT pa en gang. Gar inte sa bra... Far ga o lagga mig istallet, forsoka njuta av situationen o ignorera den dar malande kanslan i magen...

2 kommentarer:

Kattis sa...

Don't worry, allt som skrivs i ÖA kommer arkiveras och finnas prydligt sparat tills din hemkomst. Chockade göteborgare på besök var dessutom flitiga med kameran, både med stillbilder och videofilm så det finns mycket att se på när du njutit färdigt av semestern... Hur det lät på olearys i lördags hörde du ju... Sorry för det, men jag tyckte du skulle vara med =).
Blev erbjuden en plats i en taxi vid halv ett-snåret på natten,för att åka till Gideå och möta upp "hjältarna". Men där kände jag att jag var tvungen att ta mitt ansvar som Indian och tacka nej... :) Njut av kryssen o bli inte för brun, vill ju glänsa lite med min fjäll-bränna...;-) KRAM!

Sara sa...

Har försökt få tag på tidningar o spela in så mycket som möjligt här hemma så nog har du o se o läsa när du kommer hem. VÄLDIGT synd att du inte fick uppleva det bara. Vi tyckte så synd om dig att du inte var på plats ska du veta. Njut nu av resten av resan så ska du se att det är guldkänsla i stan när du kommer hem med.