söndag 27 maj 2007

Jobba jobba jooobba

Gjorde ett litet test idag o tog på mig stegräknaren när jag skulle jobba på DS. 9500 steg blev det på ett 4,5 timmars pass. Då har det ändå varit en väldigt lugn söndag. Så det skulle vara intressant att veta hur mycket man springer på en busy lördag på vintern (på vintern springer man ofta dubbelt så långt, för många vinterskor o stövlar ligger på bortersta lagret medan de flesta sommarskor ligger närmre...).
Fick vara lite alert o friska upp minnet på en del saker idag, för nästa söndag är det tänkt att jag ska vara in charge o öppna o stänga själv. Wish me luck!

Jobbade igår också, först på RS fram till kl 13 o sen två timmar på DS tills den värsta rusningen hade gått över... Då fick jag gå tillbaka till RS igen för att försöka ordna till det jag inte hann tidigare. Denna jävla strejk! Suck. Det blir så mycket extrajobb som känns helt onödigt...

Både igår o idag har det dock bara känts roligt att jobba (eftersom jag inte är på DS så ofta så är det en kick att komma dit, o dessutom får jag betalt för att umgås med roliga människor), men jag var rätt slut igår kväll. Har nog inte riktigt hunnit komma ikapp sen jag kom hem...
Så jag gick o la mig halv tio igår kväll o så ställde jag istället klockan på 8 imorse o så gick jag upp o städade o packade undan det mesta av packningen (packningarna...).
Känner ju mig själv o vet att jag har mest energi o är som mest effektiv på söndag förmiddagar!

Är nu i valet o kvalet om jag ska orka göra nåt mer vettigt ikväll, typ städa/sortera nånstans eller ta en promenad, eller om jag bara ska svida om till mysbyxor o slänga mig i soffan... Det sistnämnda känns rätt lockande faktiskt. Eller kanske jag ska göra en kompromiss o gå till affären o köpa en avokado så jag kan göra kycklingsallad till middag + lunch imorgon, då får jag ju trots allt både en liten promenad (det är ju så vackert väder!) o så gör jag nåt vettigt eftersom jag fixar en lunchbox till imorgon...?!

Inga kommentarer: