tisdag 22 maj 2007

Snart på banan igen

Känns som att jag varit på resande fot sen den 13 april. Det har varit lite småstressande, men nu när det börjar närma sig slutet är jag naturligtvis både glad o tacksam över att jag haft möjlighet att överhuvudtaget ha semester (med tanke på personalbristen på jobbet), prova på kryssningslivet, uppleva för mig nya resmål som Venedig, grekiska öarna och Dubrovnik, fått tillbringa en vecka i Turkiet på betald arbetstid, hunnit med att hälsa på Skåne två gånger under denna perioden, fara på kurs i Stockholm o bli lite smartare (?) mm.




Nu är det bara ett par dagar kvar innan jag äntligen får komma hem o landa. Eller landa o landa, jag ska börja med att jobba 9 dagar i sträck, ha en ledig lördag (förhoppningsvis) o så jobba 7 dar i sträck igen. Men jag får iaf sova hemma. Packa upp o städa är nog överskattat tror jag...

Arbetslösa bör genast bege sig till Övik, där finns det gott om lediga jobb men ingen som vill jobba!

På RS har vi som bekant varit utan chef sen i december, plan B (eller C eller D eller vilken vi nu kan vara uppe i...) har hela tiden varit att till hösten kommer iaf hon som jag vickar för tillbaka. Men förra veckan meddelade hon att hon fått annat jobb o inte kommer att komma tillbaka, så nu står vi alltså både utan chef o fjärde fysiska person. Detta innebär förvisso att jag lär få en fast tjänst, men fortfarande under samma dåliga, om inte sämre arbetsförhållanden...

Samtidigt så har tjejen (som fick jobbet jag funderade på) på DS sagt upp sig efter en månad så de kommer också att rulla runt på en person kort under hela sommaren. Jag har lovat att hjälpa till så mycket jag kan, o hoppas innerligt att vi slipper lördagsöppet under sommaren på RS...

- - -

För tillfället befinner jag mig i Skåne o gör ingen större nytta alls.
Har varit här sen i onsdagskväll och haft det bra. Har tagit det ganska lugnt, varit hemma (sista gången jag besöker huset i bebott skick), träffat några vänner, träffat både ma o pa, träffat mormor o morfar o kusinerna, inte orkat packa/sortera, varit på klassfest, träffat Tore, shoppat (skor), njutit av vackert väder o sol, promenerat längs stranden, njutit av vansinnigt vackra blommande rapsfält o vidder, funderat, blivit förkyld o bara varit.




Ikväll flyger jag till Stockholm, checkar in på Nordic Sea o laddar för morgondagens Amadeus-kurs.
Imorgon kväll, eller snarare tidigt torsdag morgon, landar jag i Övik o får äntligen åka hem!

1 kommentar:

Sara sa...

Fina bilder. Lite coolt där också att Tore mfl var på festen!! *haha*