måndag 28 maj 2007

To be or not to be...

Resebyråchef.
Det är frågan det...

Cheriffen var nere från Piteå idag, men som väntat hade han inte så mycket att komma med. Enda lösningen han kunde komma med är att jag tar på mig tjänsten som ansvarig (eftersom de andra två absolut inte vill) o att vi ska se om vår praktikant kan tänka sig att stanna kvar hos oss efter sommaren o försöka ta skolan på distans sista året.

Jag är lite kluven i frågan... Å ena sidan så skulle jag kunna se det som en utmaning o en chans att lära mig nåt nytt o få en erfarenhet som jag kanske inte skulle få chans att prova på nån annanstans i oprovat tillstånd. Men å andra sidan så är det ganska skönt att "bara vara anställd" o slippa all den där pressen som det innebär att ha Göteborgarna över sig...

Vi ska prata ihop oss lite på byrån i veckan o fundera... Egentligen är det ingen som riktigt vet vad tjänsten innebär.
Men ett krav från min sida är hursomhelst att jag inte riskerar att tappa min nyvunna fasta anställning som säljare om jag nu skulle prova på chefstjänsten men känna att det inte funkar... Steg 1 är kanske att se till att jag får papper på att jag numera har en fast anställning, o sen kanske i så fall få tjänstledigt från den tjänsten för att chefa... hm...

Tacksam för tips o råd!

6 kommentarer:

Maria sa...

Du ska såklart känna efter själv men om det inte känns helt åt skogen fel så tycker jag att du ska hoppa på! Vissa chanser är mer sällsynta än andra, den här är säkerligen en av dem. Vad är det värsta som kan hända? Man växer med uppgiften, man gör faktiskt det... Jag tror på dig! :)

Marina sa...

Chef - coolt - ta det, ta det! :D

Kattis sa...

Nu får du det att låta som att göteborgare är något läskigt från en annan planet... trodde du hade förstått bättre efter de här åren Petra... ;-( MEN, det är ju en grym utmaning o samtidigt lite läskigt. Men som kloka Maria här säger så växer man med uppgiften (bara man vet vad det är för uppgift man har...) Klurigt beslut..men jag finns här som bollplank, bra på + och - listor vet du. =)

mamma sa...

klart du ska ta chansen, du fixar det, erfarenheten kommer du att ha nytta av i livet, go for it!!!
kram

Maria sa...

Det ena leder dessutom ofta till det andra, även om det visar sig att just det här inte är rätt för dig så har du FÖRSÖKT och det kan finnas folk (framtida arbetsgivare etc.) som uppskattar det försöket mer än du anar... Jag halkade ju bara in på ett bananskal förra hösten och jag inte visste inte om jag skulle våga eller inte men provade och nu på vårkanten ringde ju högste chefen och ERBJÖD mig jobb när det fanns, så det kan betyda mer än man anar...

Sara sa...

Jag tycker du ska satsa på det! Kolla bara upp så du har din vanliga fasta tjänst kvar så misslyckas det så finns den ju kvar. Jag vet att du klarar det! En erfarenhet rikare om det inte skulle gå bra. Jag är också gärna bollplank om du behöver som Kattis redan erbjudit sig att vara.