söndag 3 juni 2007

Sommarhelg

I helgen har det varit fantastiskt sommarväder. Men jag har inte riktigt matchat vädret, jag hade mer uppskattat regn o rusk den här helgen tror jag.

Igår var en riktig skitdag, o jag insåg (säkert nån annan som insett det före mig...) anledningen till att jag tar på mig kanske lite i överkant mycket jobb; att jag behöver jobba för att känna mig duglig. Igår var första dagen sen 1 maj som jag hade en ledig dag på hemmaplan. Har känt mig ovanligt uppåt ett tag, men igår kraschade det. Eller egentligen i fredags kväll när jag gick hem från jobbet o hade en ledig dag framför mig. En ledig dag utan nåt att göra.

På jobbet (både RS o DS) kan jag kosta på mig att säga att jag gör ett bra jobb o är uppskattad. Det vet jag. Och det tror jag på. Jag vet vad jag kan. Självförtroende kallas det.
Privat är jag en tråkig nobody som inte orkar träffa människor. Självkänsla kallas det. Eller brist på...

Nåväl, gårdagen tog slut, det var väl det bästa med den dagen. Trots allt fick jag all gammal packning uppackad, lägenheten städad, en o annan tidning läst, en o annan tår fälld, soffan väl inluggen (ja jag vet att det inte heter så), längtat till Skåne o vänner, efter flera timmars övertalning med mig själv till slut en promenad i solen. Jag är en nöjesmaskin av stora mått... Pratade inte med en enda människa på hela dan... (det är inte så att den här lördan var konstig på något sätt, för mina lediga dagar o helger brukar se ut just såhär, inte konstigt man tycker det är roligare att jobba...)

Men idag har jag jobbat igen så då känns det lite bättre. Eller bättre o bättre, men jag känner iaf att jag har gjort nån nytta, jag har tjänat lite pengar, varit trevlig o träffat folk, gjort så att någon annan som har ett intressantare liv än jag fått en ledig dag, ja faktiskt gjort en riktigt bra söndag på DS. Trodde alla människor skulle ligga på playan idag istället för att shoppa skor, det skulle jag gjort om jag varit ledig o haft ett liv iaf... ;)

Inte f-n ska man bo i lägenhet på sommaren. Hur kul på en skala är det att gå ut o sätta sig på en parkbänk bara för att "man måste va ute när det är fint väder"? Nä det är faktiskt inte alls speciellt kul. Så därför ligger jag i soffan istället.
Här får jag iaf vara ifred.

1 kommentar:

Maria sa...

Du får komma och "studiebesöka" vår playa! Inte för att vi vill ha några turistströmmar dit direkt men ändå... ;)