torsdag 7 juni 2007

Att vara resesäljare...

Den här lilla roliga historien har florerat runt på mailen några dagar nu, men det (o)lustiga är att det är inte en rolig historia utan som direkt tagen ur en vanlig dag på jobbet... (ok allt det här kanske inte händer på en o samma dag om man har tur, men jag ljuger inte när jag känner igen alla de här situationerna på ett eller annat sätt...) Det är ett fantastiskt roligt jobb man har...


Resesäljarens Mantra

Jag är en resesäljare.
Jag har högsta betyg i redovisning, PR, marknadsföring, ekonomi, datakunskap, civilingenjörsutbildning och talar naturligtvis flytande Swahili.
Jag kan läsa dina tankar.
Naturligtvis håller jag fortfarande på biljetterna du bad mig hålla för sex år sedan, fastän du aldrig löste ut dem.
Det är inga problem att fixa sju mellanlandningar, icke rökare, havsutsikt med två dubbelsängar och fyra extrabäddar och JA - jag kan fixa en egen bar.
Jag vet att det är mitt fel att hotellet inte har en egen helikopterplatta.

Jag är resesäljare.
Jag förväntas kunna tala alla jordens språk.
Det är helt uppenbart att du egentligen menade fredag, när du bokade flyget för en lördag...

Jag är resesäljare.
JA - jag ljuger när jag säger att 1000 kronors flyget i morgon är slutsålt, men det är inget problem för mig att skaffa fram ett eller flera nya boeing 747. Det är mitt fel att alla andra vill flyga just i morgon också. Jag skulle ha vetat att just DU skulle komma in...

Jag är resesäljare.
Jag är helt kababel till att kolla alla flyg i september för att se vilket som är billigast, samtidigt som jag svarar på 12 telefonsamtal och sorterar övriga beställningar medan jag hör med Grand Cruises varför de inte vill betala tillbaka något till dig, trots att du vägrade att ta ett avbeställningsskydd.
Jag vet alltid vilket flygbolag som serverar den bästa vegetariska maten.

Jag är resesäljare.
Jag vet exakt vad du kan göra i alla storstäder under 15 minuter utan att det kostar några pengar.
Jag tar personligen på mig skulden för flygförseningar, trafikstockningar, hyrbilar som får punktering, dåligt väder, bortkommet bagage samt statsskulden.
Jag förstår att du egentligen menade att boka hotell Hilton. Folk blandar ofta ihop Galaxy Delight Motel of Antarctica.
Naturligtvis kan jag ge dig rabatt för att du har varit en medlem i Folkparitet i 30 år.

Jag är resesäljare.
Jag förväntas le, ha empati, ge råd, göra merförsäljning, uppträda, sjunga, dansa, laga faxen och jag vet var Opposum Trot Lane ligger - därför att...

JAG ÄR RESESÄLJARE!!!

Inga kommentarer: