fredag 15 juni 2007

Trött o less o bortlängtan

Somnade precis till en stund på soffan. Känner mig naturligtvis ännu tröttare nu, yrvaken som man är. Skulle förvisso kunna gå o lägga mig, fredagskvällen bjuder ju inte på några jättespännande planer, men jag hade tänkt se friidrotten på TV åtminstone en liten stund...
Har för övrigt varit ledig idag, skulle ändå sluta kl 13 eftersom jag jobbade i lördags så då passade jag på att kompa ut förmiddagen också. Skönt. Har städat, varit o tränat, o hälsat på A o pojkarna.

Livet känns åter allmänt jobbigt. Jag är väl världens mest otacksamma, men det känns som att det hade varit skönt om jag inte fått mer jobb efter vicket som skulle gå ut efter sommaren, då hade det kanske varit lite lättare att bryta upp o flytta härifrån. Åtminstone inte svårare.
Nu har jag fått fast jobb (inte på pappret än dock) o ev möjlighet att prova på som chef. Det är väl naturligtvis en chans man borde ta...

Men jag måste hitta en bra anledning att flytta hem. Nåt som gör att jag känner att jag måste komma till skott o inte bara fundera år efter år...
Jag har bott här i 6 år o måste ju inse att jag inte kommer att känna mig mer hemma än såhär. Trivs jättebra i själva stan, men jag passar inte in riktigt in...
Under veckorna är det som sagt helt ok, men på helgerna saknas det nånting. Midsommarhelgen som är i antågande gör ett ganska bra exempel; jag är bjuden på en fest som till allra största delen består av folk jag inte känner (o folk som känner mig vet ju att det verkligen inte är my cup of tea, framför allt inte nu...) eller så finns det nån som kan förbarma sig över mig. Men jag vill fira midsommar med nån som vill fira det med mig, inte med nån som kan tänka sig göra det eftersom jag tydligen inte har nåt annat för mig...
Det kanske verkar som om jag kommit tillbaka till trotsåldern (o det ligger säkert nåt i det), men den här trotsen fyller trots (!) allt en ganska viktig funktion då den faktiskt får mig att tänka efter och inse... vad har jag här o vad har jag där... och var kan jag vara mig själv?

Funderar på om det är värt att offra några tusen på en snabbsväng till Skåne nästa helg, bara för att få träffa dem jag vill...

Inga kommentarer: