onsdag 20 juni 2007

Cykelbeslutsångest

Funderar på om jag ska försöka hitta en billig begagnad eller om jag ska se det som en "investering" o köpa en ny ordentlig cykel...

Har varit o spanat läget lite på nya cyklar idag, en treväxlad kan man få för runt 3500-4000 kr, men om jag vill ha en sjuväxlad (femväxlad som jag egentligen vill ha är tydligen inte standard längre) så klättrar det en bit över 4000 kr.

Alternativt så har jag hittat en begagnad på Lokus (klicka för mer info om cykeln), den verkar vara i princip som den jag har nu, 5 växlar, citybike-modell och kostar 1200 kr. Den är av märket Skandic som jag inte har nån aning om vad det är, hittar inget när jag googlar på det heller. Och så bor den i Sollefteå så det får ju bli en liten utflykt för att titta på den...

Har dock ringt ägaren o flaggat för ett ev besök imorgon kväll...

Vad verkar smartast att göra?

2 kommentarer:

Sara sa...

Själv skulle jag nog investerat mig i en ny cykel. Men en liten utflykt i morgonkväll är ju inte heller så dumt! :)

mamma sa...

hej du, köp en begagnad, resten av pengarna lägger du på nått annat kul tex halsbandet du ville ha, kram