torsdag 21 juni 2007

Nästa resa bokad

Japp då var ännu en resa bokad!

Nu är jag ute i god tid och har beställt en flygbiljett hem till Skåneland över jul och nyår, julen ligger väldigt lämpligt i år så det behövdes bara 2 semesterdagar för att få till en tripp 22 dec - 2 januari. Kalendern är dock helt blank än så det är bara att börja boka in mig om man har det intresset... =)
Man får ju va ute i god tid om man ska ha råd att flyga nu när man inte är ungdom längre, 1637 kr fick jag ge för den här t/r-biljetten o det är ju rena ram rean!

På tal om pengar så fick jag en positiv överaskning idag när jag kollade på lönebeskedet... Man ska ju inte prata om löner har jag fått lära mig, men jag fick iaf ut ca 7000 kr mer än vad jag får i vanliga fall! Traktamente från några resor, restidsersättning, semesterersättning, lite bonus bla... Det är bara att tacka o ta emot o gå hem o sätta över pengarna till sparkontot så att de inte försvinner lika snabbt som de kom in!

2 kommentarer:

mamma sa...

hej snäckan, jag bokar gärna in dej de allra flesta dagarna över jul och nyår om du är intresserad, bäst att vara ute i god tid, kramar

Kattis sa...

Lämpligt med pengarna, då du ju e på god väg och köpa cykel.. Eller? Shit va du kommer cykla hem till mig som ska bo "utanför" stan..=) Jaha, bara att börja kolla flygbiljetter för jul (!!!) då... suck...