fredag 22 juni 2007

Glad midsommar

... eller vad man nu säger.

Till skillnad från hur det har varit söderut (har jag hört) så har vi haft ganska bra midsommarväder här idag. Mestadels soligt o lagom varmt.
Tog sovmorgon i morse, gick inte gå upp förrän vid halv elva, antar att det var välbehövligt.
Sen har jag suttit ute på en bänk o läst några timmar på eftermiddan, skönt i solen.
Tog också en sväng på min "nya" cykel, till Coop för att handla lite. Den verkar gå ganska bra, duger tills jag bestämt mig för om jag ska investera i en ordentlig cykel, återstår väl att se om det blir nåt cyklande i sommar eller inte...

Har fått i mig en sillarumpa också, midsommar som det ju är, men jag orkade inte koka potatis så det blev lite sill på en knäckemacka istället... Och i brist på jordgubbar blev det en bit vattenmelon till efterrätt. Trött som en gnu är jag nu, fast jag har sovit en timme på soffan tidigare ikväll, sett en film som var helt puckad, o ja det är nog dags att gå o lägga sig nu...

1 kommentar:

mamma sa...

hej, ja du här i södern har regnet formligen vräkt ner, blev uppehåll och faktiskt sol på kvällen
roligt att det blev en cykel, investera resten av pengarna i nått annat roligt,
jag jobbar hela helgen
ha de bäst, kramar