tisdag 22 april 2008

Att flytta eller inte flytta?


Det är frågan. Den här gången står inte problematiken i att flytta till Skåne eller inte... utan att flytta till ny lägenhet i Övik. Som av en händelse har jag råkat över en hyreslägenhet med toppläge med balkong och hyfsat bra hyra, det var inte riktigt meningen men nu står jag här med ett bra erbjudande och känner inte riktigt att jag kan tacka nej...

Egentligen är det ju inget fel på hur jag bor. Men samtidigt, det faktum att jag kollar på andra lägenheter kanske betyder något... typ att jag inte är helt nöjd? För det är jag nog inte. Jag saknar balkong och jag tycker att mina rum har lite konstig "form" pga snedtak...

Jag bor 5 min promenad från jobbet nu, flyttar jag får jag ca 15 min. Det kan man ju överleva (dock en rejäl uppförsbacke på väg hem). Nya lägenheten ligger på "rätt håll" mot träningen och hockeyn, dvs de platser i stan jag besöker utanför arbetstid, jag kommer nog få ungefär lika långt dit från nya stället som jag har nu.
Lägenheten är 8 kvm större än den jag har nu, har balkong med förmiddags/eftermiddagssol och underbar havsutsikt och ligger i ett mycket trevligt och grönt område, men ändå nära stan.
Den blir ca 600 kr dyrare per månad, är i hyfsat skick för att flytta in direkt men jag tror nog att jag skulle vilja kosta på lite ny tapetsering och målning för att det skulle kännas riktigt tiptop. Om jag ska flytta ska det bli till nåt jag tror kan bli riktigt bra, annars får det va.

Inflyttning 1 juli, frågan är bara om jag orkar hålla på med flyttbestyr hela sommaren?!?

7 kommentarer:

Anonym sa...

klart att du ska flytta även om det innebär att du nog inte kommer att tillbringa sommaren i skåne
jag ser framemot att besöka dej i nya lägenheten, kram

Anonym sa...

I det du skriver känns det som du redan börjat packa kartonger. Jag ser fram emot att fika och lapa sol från din balkong. Hjälper såklart till med flytten med. Ett sånt erbjudande på hyreslägenhet med sånt läge med balkong och allt för den kostnaden får du inte tag på nån annanstans i stan! TA DEN! Kram

Anonym sa...

och betänk sen vilka TREVLIGA grannar du får... =) den verkar super om jag får säga och det är inte svårt att trivas i området. Det är ju ett område som vi sa....
Kram!

Unknown sa...

Att flytta är nyttigt! Fråga mig! Jag har rensat massor! Feng Shui! :) Och 1 juli innebär ju hela sommaren i ny lägenhet med balkong! Och nyttiga promenader uppför backar...

Nenny sa...

Oj vilken utsikt!!! *avundsjuk* Jag hade tagit den! =)
Som du skriver blir det ju lite flyttbestyr under sommaren men tänk att bara sitta och pusta ut på den balkongen med den utsikten!
Du får göra en för och emot lista. Se vilken som blir längst! ;)

Men jag tycker du ska ta den!!
Kram

Maria sa...

Underbar utsikt från balkongen! Nappa du, där kommer du trivas! Det är ditt val, men bara energin av den utsikten...åh:)

Prralin sa...

Mamma - Jag tänker absolut inte låta lägenheten eller flytten att hindra mig från att va i Skåne i sommar.

Sara - Antagligen inte. Men vill jag vara här då?

Kattis - Jo det är klart, trevliga grannar står ju förstås överst på plus-listan. :)

Malin - Jo det är sant, rensa skadar aldrig. Och jag har ju ändå bara ett dåligt samvete hela tiden för att jag "borde rensa förråden", lika bra att få det gjort ordentligt. Men man ska ju orka också...

Nenny - Ja det är en fantastisk utsikt (mycket bättre än den dåliga bilden jag åstadkom i all hast) och förhoppningsvis kan den få mig att tycka det var värt allt besvär.

Maria - Jag hoppas du har rätt!