lördag 12 april 2008

Skönt med helg?

Jag har inte riktigt bestämt mig. Egentligen skulle jag behövt några dagar till på jobbet innan helgen för att känna att jag kommit i fas (nästa vecka börjar nämligen affärsbearbetnings-aktiviteten som jag inte alls känner mig förberedd inför...), men å andra sidan är det ju rätt skönt med helg också. Bara det att det hade varit ännu skönare med helg om man inte behövt tänka på jobbet... Men det är väl bara att bita ihop, om 3 veckor kan jag nog andas ut igen.

Som grädde på moset hade jag lovat bort mig till skobutiken idag också, så det blir några timmars jobbande där i eftermiddag. Jag borde nog sluta jobba där egentligen, de hundralapparna jag tjänar där klarar jag mig utan - och den lediga tiden är nog mycket mer värd. Men det är inte så lätt när man vill vara alla till lags. Jag lyckas iaf sprida ut tillfällena ordentligt numera, skulle tro att det var upp mot ett halvår sen jag jobbade där sist nu. Ringrostig är bara förnamnet. Vet inte ens var jag ska börja leta efter mina inloggningsuppgifter som ligger på en lapp nånstans, på ett bra ställe...

För övrigt är det uppackning, tvättning, städning, sortering, diskning, matlagning och annat sånt spännande som står på schemat i helgen. Det bara måste göras.
Det är märkligt, men trots (eller just därför?) att jag varit hemifrån två veckor ser det ut som ett bombnedslag här hemma...

5 kommentarer:

Unknown sa...

He he.. du är ingen hemmagris du inte! :P Jobba frivilligt.. det är ambitiöst :) Själv borde jag flyttpacka. Men det är slappare att sitta framför datorn.

Maria sa...

Det är oftast så. Både skönt och jobbigt att komma hem...

Anonym sa...

hej!
Läste i ett tidigare inlägg du gjort att du funderade på olika stegräknare. kom du fram till nån? har du något tips?

Anonym sa...

Tjena tjejen! Visst minns jag rätt om det var så att du bodde i Övik? Tänkte dra ihop någon form av bloggträff i stan om det faller väl ut så jag håller på att ragga rätt på bloggerskor i stan mellan ca. 24 -34 år...

M v h Malin Harju, Ekoblogg
www.ekoblogg.blogg.se

Prralin sa...

Malin - Frivilligt o frivilligt... kan också ha att göra med att jag har svårt att säga nej. Men jag jobbar på saken. Fast jag blev ju iaf ett par skor rikare i lördags när jag jobbade... ;)

Maria - Borta bra hemma bäst. Om man haft nån uppacknings-och-städnings-tjänst som gjorde hemkomstjobbet åt en.

Marina - Nope, jag kom nog aldrig fram till nåt bra ang stegräknaren...

Malin Harju - Jodå det stämmer bra det att jag är från Övik. Vi kanske ses...