lördag 9 augusti 2008

Pengar istället för skräp

I början av sommaren lämnade jag in en del grejer till en loppis. Lämpligt nog var det i samband med flytten, så jag hittade ju en del grejer som jag inte direkt skulle sakna om man säger så... Det är ett par ungdomar som har en sommarloppis där de tar emot folks loppisprylar och säljer dem mot en provision på 30%, resten dvs 70% får alltså den som lämnar in prylarna.
Perfekt, om du frågar mig! Det enda jag behöver göra är transportera grejerna till loppisen, sen gör de jobbet och jag får några kronor i slutet på sommaren. (förhoppningsvis gör naturligtvis också detta upplägget att de jobbande ungdomarna får några slantar till övers!)

Idag blev jag således ca 1500 kr rikare när jag var och hämtade ut "min förtjänst".

Tackar och bockar! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte dumt alls med 1500 kr för loppisgrejerna... Mer o shoppa nya saker till lägenheten för! ;)

Anonym sa...

nice! =)