onsdag 6 augusti 2008

3 veckors semester i Skåne

Tre veckors Skåne-semester har svischat förbi och nu är jag tillbaka i Övik igen. Borta bra hemma bäst. Vilket som nu är vilket...


Tre veckor i Skåne har jag roat mig med bla marknader (Kivik, Tomelilla, Sjöbo och Simrishamn), tandläkarbesök, långförkylning, Ullareds-shopping, solning och badning (provade inte mindre än 4 olika stränder; Södra Vitemölla, Norra Vitemölla, Knäbäckshusen och Mälarhusen - överallt drygt 20 grader varmt i vattnet), bokläsning (Hollywoodfruar - Jackie Collins, Ego - Carolina Gynning/Ingrid Carlqvist, Potensgivarna - Karin Brunk Holmqvist, Snabba Cash - Jens Lapidus, Inte enklare än så - Kajsa Ingemarsson, Flyga drake - Khaled Hosseini) och Österlensightseeing med Norrlandsbesök.




Det har varit jätteskönt att inte behöva stressa, men jag hade utan problem kunnat göra av med mer tid i Skåne. Dock så känner jag att jag har hunnit med att träffa alla som visat intresse för att träffa mig, och det är jag glad för! :)






Jag lämnade lämpligt nog Skåne i måndags morse när vädret tydligen bestämde sig för att slå om från strålande varmt sommarväder till storm och regn. Här i Övik är inte sommarvärmen kvar, men det är fortfarande fint väder. Lite höstkyla i luften, men det är nästan bara skönt! Så kanske man kan få nåt gjort också...




Jag är alltså inne på sista semesterveckan nu, har inget planerat utom att fixa lite med lägenheten och jobba på att komma i ordning. Imorgon blir det ett IKEA-besök igen och då hoppas jag ha ett snyggt köksbord och köksstolar med mig hem. Wish me luck!












Ja ni får ursäkta att bilderna hamnar huller om buller men jag orkar inte lägga mer tid och energi på att flytta runt dem nu... Jag gillar blogger på alla möjliga sätt, utom just publiceringen av bilder...

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för besöket, har varit skönt att få ha dej här så länge. underbara bilder av ett vackert Österlen du visar. ha de gott kramar

Anonym sa...

Åh, du är tillbaka :-)

Är strand-bilderna från haväng..?

Felicitas sa...

Vilka härliga bilder du har lagt upp, jag fick en tagg av hemlängtan...!!

Prralin sa...

Mamma - Tack själv, ses snart igen!

Ofelia - Yes I'm back! Strandbilderna är från Mälarhusen (den med vass) och Vitemölla (den med stenar). Men stranden är sig ju ganska lik på Österlen... :)

Felicitas - Förstår det, man ser Österlen med lite andra ögon när man varit borta ett tag!

Cornelia sa...

Första gången här, fin blogg du har.
Tycker det är lite coolt när bilderna hamnar sådär så det gör inget. Tittar hit igen inom kort.
Cornelia