måndag 21 juli 2008

Duktig flicka har varit hos tandläkaren

När duktiga flickor har varit hos tandläkaren får de presenter, det minns ni väl? Jag fick visserligen köpa mina presenter själv idag, men jag tyckte jag var väl värd dem när jag körde förbi en skoaffär på väg hem från tandis...

Jag kom nämligen väldigt lindrigt undan, eftersom jag inte varit hos tandläkaren på 2-3 år (minns inte riktigt när det var sist...) och då hade 6 st småhål så hade jag ställt in mig på att det kunde bli både dyrt och plågsamt idag.
Det började med att de frågade om det var längesen jag var där, de hade nämligen inte hittat mig i registret, inte ens det gamla dataregistret... jo visst det var ju ett tag sen, men sååå länge sen kan det väl inte ha varit. Troligtvis är det så att det är nån automatisk matchning som inte funkar, då adressen de har inlagd på mig inte stämmer med den jag är folkbokförd på idag, de höll på att byta några system och trodde att det snart skulle matchas rätt igen...

Men istället gick det smidigare än någonsin, det som tog tid var egentligen att sköterskan inte riktigt fick till röntgenplåtarna och därför fick ta en 6-7 st innan alla tänderna fastnade som de skulle... (under tiden hann hon berätta för mig att hon inte heller gillade att gå till tandläkaren innan hon började utbildningen, hon var en sån som ringde o sa att hon var sjuk för att slippa... ;)
Jag måste säga att jag är imponerad av mig själv som hållit mig så pass lugn inför besöket, de som känner mig vet att jag veeerkligen inte gillar farbror tandis... Men jag har knappt tänkt på det, kom så lämpligt i tid idag så jag hann inte ens sätta mig i väntrummet (annars brukar det inte vara någon angenäm upplevelse). Antingen håller jag på att bli vuxen, eller så kan det ju vara så att det finns de i min närhet som väntar på betydligt värre saker, och då är det lite löjligt att bli nervös för en sån simpel sak som en undersökning hos tandläkaren...

Lite pet i tänderna av farbror tandläkare och ta bort lite tandsten - sen var det klart! 2 små början till hål, 3 st om han skulle vara riktigt hård, hittade han... vilket innebär att 3 st har försvunnit!

Det måste man ju fira med två par skor! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nog var du värd skorna alltid!! Fina var dom också!! :)

Anonym sa...

Ja lite belöning ska man ha när man varit hos tandläkaren! Helt rätt gjort!

Och tack för sparken... ;)

Kram

Anonym sa...

Självklart får man presenter när man varit hos tandläkaren!! Skönt att ha det gjort.... Jag har mitt framför mig, men jag tänker igonrera det ett par månader till...

Anonym sa...

"Live traffic feed
Boxtel, Noord-Brabant arrived from rubyblue.se on "prralin" "

oj jäklar, går inte att smyga runt här längre va :P
Charlotte sitter och läser bloggar på jobbet, jajamensan. Och jag håller med dom andra; går man till tandläkaren är man värd belöning!

Hanni's sa...

Snygga ballerinas! Gillar de randiga. Jag kände likadant inför mitt tandläkarbesök - hade heller inte varit på ca 3 år. Som tur var var det inte mkt som hänt sen sist.

Anonym sa...

Grattis! Jag hade krävt ett bokmärke om jag var du =)

Anonym sa...

När kommer du tillbaka då?

Prralin sa...

Sara - Ja det tyckte jag också!

Nenny - Självklart, belöningar är viktiga!

Ofelia - Skojar du eller, det är hur skönt som helst att ha det bortgjort - nu behöver jag inte tänka på det på nästan ett år innan jag blir kallad nästa sommar igen. Det satt långt inne, men tro mig - det är lika bra att få det gjort. Snabbt och (förhoppningsvis) smärtfritt.

Charlotte - Hehe, avslöjad!

Hanni - Tack! Nästa gång ska jag bestämma belöningen innan jag går till tandisen, då kanske det inte tar emot lika mycket?!

Petra - Ja, minst!

Ofelia - I'm back! :)