söndag 6 juli 2008

Kvällsvandring på Gula leden

På kvällens schema stod vandring med Kattis längs Gula leden, en "Stadsnära stig i brant omgivning på Åsberget, 6 km lång, anslutningsled direkt från centrala Örnsköldsvik. Naturen är vild med klapperstensfält, stup och en fantastisk utsikt. Leden passerar bl. a. en isälvsgryta och Sveriges nordligaste ädellövskog. Vindskydd på strategiska utsiktsplatser samt en mängd skyltar med en blandning av fakta och kuriosa."

Har gått delar av leden tidigare, men inte hela. Picknicken var packad, och det blev 3,5 timmars promenerande inklusive fikapaus och beundrande av fantastiska vyer över stan och omgivningarna. Det är en vacker stad vi bor i! :)








4 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa balkong, rosa blogg, rosa pelikan (flamingo)... jag anar ett tema.... Yes, fantastiskt vacker stad får man säga när man just sett den såhär från ovan. Och till alla nyfikna kan jag bara säga att laxwrapsen var supergoda, testa dem! =)
Förresten är jag sjukt avundsjuk på att du ska åka Hurtigrutten.. jag får nog bli resesäljare jag med....

Anonym sa...

Gula leden, något jag känner igen, minns att vi gått den, eller hur? En regäl vandring där utsikten ger lön för mödan.

Anonym sa...

Fina bilder... Ja nog bor vi i en vacker stad alltid!!! Hurtigrutten vill jag också åka ju.... Svundsjuk på dig ju, man kanske måste sadla om.... *hum*

Prralin sa...

Kattis - Ja om man vill ha en rosa pelikan så måste man ju se till att matcha resten med den! ;)
Helt rätt, det är resesäljare man ska va om man vill va med där det händer...!

Mamma - Japp det känns bekant, där var vi för några år sen på promenix.

Sara - Ja somliga har det bra! :)