söndag 13 juli 2008

Status nya lägenheten - sovrum o kök

(Blogger behagade inte lägga upp fler bilder per inlägg just nu om ni undrar varför det blir många poster med samma budskap...)





Sovrummet. Här ska jag få omtapetserat, synd på den fina blombården i taket (som tyvärr inte syns på bild...)... eller not. Stort och luftigt, har inte funderat klart på möbleringen än men nåt i den här stilen blir det.
Två garderober bakom dörren.

Ska troligen kasta ut Jysk-skrivbordet (det sista i min lägenhet som påminner mig om Jysk, skulle inte bli ledsen av att bli av med det...), och vet inte riktigt om jag ska ersätta det med något annat eller om jag ska köra utan skrivbord. Ganska skönt att ha en "fast punkt" men å andra sidan ser det mest stökigt ut... En förutsättning att köra skrivbordslöst är att det funkar med trådlöst internet, ska experimentera med det när jag är tillbaka i augusti...

Tråkig ljus plastmatta, men som Malin sa - det kunde varit värre, spygrön plastmatta är ju annars Övikshems favorit. Men kanske blir det nån åtgärd för att piffa upp detta också så småningom...


(här saknas det en bild ser jag, den kommer senare när jag har möjlighet att föra över den...)

Vill ha nytt köksbord. Just nu spanar jag efter ett vitt ganska nätt bord med plats för fyra personer, och så vill jag ha svart/bruna stolar till som jag spanade in på IKEA...

Köket. Här kommer jag nog tapetsera om på eget bevåg tror jag, är inte så förtjust i den oranga färgen... Även här är det ljust laminatgolv inlag ovanpå den ovackra plastmattan. Många och höga skåp, även här gott om förvaring. Skulle gärna byta ut luckhandtagen om jag bara hade hittat andra i denna storlek, de verkar vara mindre än standard...

Inga kommentarer: