torsdag 3 juli 2008

Balkonginvigning!

Ikväll blir det invigning av min balkong!

Dagen till ära så har jag och min pelikan (aka flamingo...) fått ett insynsskydd till balkongen - sytt av mig själv om jag får skryta lite. Gamla Bettan Husqvarna Automatic från stenåldern åkte fram och gjorde ett bra jobb, bättre än jag trodde hon skulle klara av faktiskt. Tänkte att det tjocka markistyget som jag fyndade i en gardinbutik i Sundsvall i tisdags skulle bli för tufft för henne, men med en rejäl nål och tråd gick det som en dans.

Här kommer några smakprovsbilder från min nya lya... (tyvärr ser jag att min kamera tar sådärbra bilder, kanske dags att investera i en ny snart...)

Svarta balkongstolar från Åhléns (rea 159 kr/st), runt balkongbord från Granit (rea 199 kr) , krukor och blommor från Plantagen, rosa flamingo från Åhléns (29 kr), duk och ljuslyktor från Hemtex (halva priset som alltid, några tior styck), markistyg från Birsta Gardincenter (89 kr/meter), träpiedestal Bjurön från IKEA (59 kr), randig plastmatta från Rusta (199 kr).
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

tjusigt värre, ännu bättre än på äntligen hemma "hihi"
ser fram emot att se den live i höst, hoppas du får många sköna stunder på extra rummet i sommar, ha de gott kramar

Anonym sa...

Skitsnytt blev det o tack för att man fick vara med o inviga den... ;)

Anonym sa...

skitsnyggt menar jag ju... *haha*

Anonym sa...

Vad fint du har fått det!
Ha en skön helg!
Kram

Prralin sa...

Mamma - Tack tack, tror jag kommer trivas faktiskt!

Sara - Varsågod!

Nenny - Tack, det tycker jag också faktiskt! :)

Linnea sa...

Om du funderar närmare på att köpa ny kamera så kan jag tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu
Där kan du jämföra olika modeller och märken, och även se vart de säljs billigast!! Suveränt!