torsdag 17 juli 2008

En veckas semester utan ledighet?

Nu har jag snart haft en veckas semester, men jag kan inte direkt påstå att det känts som om jag varit ledig. Det har varit full rulle hela tiden och jag känner mig helt slut i planeten. Hela tiden har jag varit på väg nånstans...

Men nu har jag snart gjort bort de flesta "måstena"; marknaden, träffa de som "ska träffas" ett par gånger osv. I helgen ska jag hinna med att bara vara lite både hos pappa och sen hos mormor o morfar i stugan. På måndag har jag dock en måste-sak kvar; tandläkaren. Usch o fy, jag är definitivt inget fan av att gå till tandläkaren. Nu har jag dessutom inte varit där på några år, har råkat glömma bort att beställa tid för undersökning... (har fortfarande efter 7 år ingen tandläkare i Norrlandet, och att gå till tandläkaren i Skåne medför vissa problem vid tidsbokning då min tid på plats i södern är ganska begränsad... jag är dock väldigt imponerad över mig själv att jag till slut tog mod till mig och mailade tandläkaren och bad om en tid i sommar... bad om att få komma dit!!?! jag säger då det...)

Idag har jag hunnit med ytterligare två marknader; Tomelilla i förmiddags och Sjöbo nu ikväll. Tomelilla är modell mindre och egentligen inte speciellt intressant, men det gäller ju att försöka stilla marknadssuget! Sjöbo har jag aldrig varit på tidigare vad jag kan minnas, en ganska stor och trevlig marknad, men lite fel publik - inga folk man känner... Det är i Kivik man ska vara!
Nu får det vara nog med marknader för i sommar tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dte är lurigt det där med semester. Är man föör aktiv så käns det ändå inte riktigt som semester, men gör man inget så känns det inte heller som semester. Men huvudsaken tror jag är miljöombytet och att man tycker att det är roligt. Känner igen det där preciiiis vad gäller tandläkare. Jag hade en jättebra i Norrlands storstad ;-) men dit jag har flyttat så har jag inte hittat ngn...Man vill ju veta att det är ngn bra man kan lite på. Tandläkare byter man ju inte hur som helst! ;(

Prralin sa...

Ofelia - Så sant så sant, det är balansen som är så svår att hitta. Men jag har ju några veckor till på mig att leta... :)

Vad gäller tandläkaren så kan jag inte säga att jag har kvar den i Skåne för att jag inte vill byta (har olika i Skånelandet också), utan snarare för att det sitter väääääldigt långt inne att ringa runt till tandläkare i Norrlandet och BE om att få komma dit. Njaaaa...

Dessutom är det ju inte lönt om jag nu snart ska flytta därifrån igen, eller hur var det nu... så har jag bara tänkt i sisådär 5 år...