söndag 25 juli 2010

Andy Warhol

Turister i stan besöker naturligtvis också sommarens utställning på museet. För två år sen var det den gigantiska Star Wars-utställningen som drog turister till stan, och i år är det den något mindre Andy Warhol-utställningen. Jag vet i och för sig inte om årets utställning i sig själv drar så många turister, men när de "liks" är här så tar nog de flesta ett varv på utställningen. Men vad vet jag, det kanske finns massor av Andy Warhol-fans där ute som åker land och rike runt för detta?!

Själv visste jag knappt vem Andy var tidigare, och jag blev väl inte överdrivet imponerad av utställningen heller - men turist eller inte - "man måste ju ställa upp när det händer nåt i stan" och som gamla Långis-bor vill vi ju som vanligt vara med där det händer. :)

Ett tips om du är i Örnsköldsvik: Läs noga på ditt kvitto, när du minst anar det dyker det upp dolda budskap. Har du tur kan du till och med bli välsignad.

4 kommentarer:

Keron sa...

Spännande läsning! Blir det fiskevistet och omnejd och Ulvön framöver?

Andy :) sa...

Jag reflekterar först nu när jag läser det över nåt annat. "Norra Europas närmaste museum/konsthall" vad menar de med det då?

Prralin sa...

Keron - Ulvön hoppar jag nog den här gången, men möjligtvis blir det en tur ut till Skags udde. Annars håller jag mig mest kring stan, jag har ju turistat så många gånger här förr. Är du i stan nu förresten?

Prralin sa...

Andy - Haha, ja jag funderade också på det. Kan man fråga sig.