måndag 26 juli 2010

Efterlysning: Immunförsvar

Jag undrar var mitt immunförsvar tagit vägen. Jag som "aldrig" brukar vara sjuk. Nu känns det som att jag aldrig är frisk. Och jag är jäkligt less på det. Visserligen hade väl mitt gamla vanliga immunförsvar släppt igenom den sommarförkylning med tillhörande halsont som är på gång nu, och kanske är yrseln just ett försvar som kroppen använder för att få mig att vakna upp och lyssna på att knoppen inte mår bra... men ändå.

I torsdags slog en våg av illamående över mig, i fredags kom yrseln som ett brev på posten och i lördags vaknade jag med känningar i halsen. De känningarna gav sig ännu mer till känna igår kväll och inatt när jag försökte sova. Det gick inte speciellt bra. Jag kunde nästan känna hur halsen svullnade igen mer och mer efter hand och att det blev svårare att svårare att svälja.

Klockan fem imorse kollade jag på klockan och då hade jag fortfarande inte somnat. Efter det tror jag dock att jag lyckades sova ett par tre timmar innan jag vaknade igen. Jag har legat kvar i soffan hela dagen, men inte lyckats sova mer trots att det varit välbehövligt. Tur att jag har planerat att vara i Övik ett par veckor till, hade varit väldigt tråkigt om hela vistelsen hade varit sjukstuga...

3 kommentarer:

mamma sa...

låter inget vidare, hoppas du snart blir ditt gamla friska jag, försök iaf ha en skön vistelse i övik, krya på daj kram

Sara sa...

Får verkligen hoppas du piggar på dig snart....

Sara sa...

Får verkligen hoppas du piggar på dig snart....