tisdag 27 juli 2010

Hörnsjön

Ett av mina smultronställen i Övik (och mitt absoluta favorit-promenad/jogg-place) är helt klart Hörnsjön. Bara ett stenkast från centrum men ändå så inbäddat i sin egen värld. Tystnaden är nästan bedövande, och jag som inte är någon musik-i-öronen-när-jag-promenerar-tjej älskar att promenera runt sjön, vila ögonen på vattnet som glittrar i solen och lyssna på tystnaden. Ibland blir man omsprungen av ett galopperande hockeylag eller två, men annars är det fantastiskt lugnt och fridfullt.

Perfekt för att träna på att vara här och nu. Underlaget av flis gör dessutom att man nästan blir sugen på att jogga, eftersom det är så skönt underlag att studsa mot. Så jag hoppas bli piggelin snart och orka ta mig en joggingtur också. Men så länge jag är krasslig håller jag tillgodo med kvällspromenader runt sjön.

Den enda nackdelen med Hörnsjöns Naturreservat är att den längsta slingan bara är 3 km. Men det går ju faktiskt att lösa genom att gå flera varv...

Inga kommentarer: