söndag 11 september 2011

9/11

10 år har gått.

Till och med jag, som inte direkt är känd för mitt goda minne, minns vad jag gjorde den 11 september 2001. Jag minns visserligen inte hur jag fick reda på det eller vem som berättade det för mig, men jag minns att jag satt i soffan i min första "egna" lägenhet som jag och min kompis Sara hade flyttat in i bara en månad tidigare och vi tittade på tv. Vi såg scenerna då planet flög in i tornet, och jag vill minnas att jag skrattade till. Eller ja, det är väl kanske inte nåt som jag direkt vill minnas, för det känns ju inte som att det var en riktigt passande reaktion. Men jag fattade nog inte vad som hände till att börja med. Det var som en dålig film. Jag slutade dock skratta ganska snart.

Vad gjorde du den 11 september för tio år sen?

3 kommentarer:

Nenny sa...

Jag satte på tvn och kunde inte förstå varför de körde samma film på så många kanaler. Sen fattade jag...

Cecilia sa...

En kollega kom in i mitt kontor och sa att ett plan hade flugit in i Worl Trade center; han är lite yr sån jag trodde han inte och skrattade. En timme senare läste jag tidningen på nätet att det var sant, och skämdes...

Sara sa...

Precis sådär minns jag det med.

Jag satt där i sofforna, antagligen i den andra o såg det på tv tillsammans med dig.

Tänk att det är tio år sedan, vår första genomsamma lägenhet!