söndag 19 februari 2006

En gång är ingen gång...

... två gånger är en vana. Tycker mig ha hört nån smart person säga så nån gång.
Under gårdagen var jag på studiebesök på två av mina nyfunna intressen (?) som enligt det där talessättet nu börjar bli en vana. Men med tanke på att en del av mitt "nyårslöfte" var att prova på en ny fritidsaktivitet så ligger det väl helt rätt i tiden...
Man skulle väl kunna säga att Kattis är hjärnan bakom det hela, hon har jobbat hårt för saken med ett till synes på alla fronter hopplöst fall, så hon förtjänar allt lite cred. I'm a slowstarter.

Först drog vi till Bjästabacken, Kattis Sara o jag. Denna gången inte under lika mycket hot som förra, faktiskt nästan helt frivilligt. Blev tvingad att falla för grupptrycket o köpa liftkort inte bara till barnbacken utan till alltihopa, vilket ganska snabbt fick mig att förstå att jag skulle bli utlurad på nya utmaningar... Tack o lov! Barnbacken har nu ramlat långt ner på listan, den är ju inge snäll alls egentligen. Brant o kort o tråkig. Istället satte de mig i liften upp på toppen o väl uppe fanns det ju inte så mycket att välja på annat än att ta sig ner. Långben är min nye vän! En lång o snäll backe hela vägen ner. Lagom lutande så att jag faktiskt hann känna på hur det är att ha ett par skidor på sig, känna att det inte var helt omöjligt att ha lite kontroll över dem, till o med faktiskt fatta hur man gör när man svänger, o sist men inte minst - tjusningen, det var ju riktigt roligt!! =)

Hem. Dusch. Hockey. Effektiv paus kan man väl kalla det.

Nästa anhalt Therese lägenhet o personalfest med DinSko. Trevligt. Ett lustigt gäng måste jag säga. Vad annars kan man säga om en chef som har många likheter med Peter Siepen, drar på sig krokodilbootsen, tjejväst o fluga o drar ut på stan o röjer till E-type? Ett par rosa spetsiga skor står högst upp på hans önskelista att importera från Stockholm, det kanske också kan säga nåt om det hela... han är störtskön iaf! Träffade också min andra chef, Resesäljarditon, på Harrys. Lite mer lugn o sansad kanske. Harrys var alltså dagens andra ställe att bli en vana. Två gånger på bara kort tid, dessutom andra utgångshelgen på rad. Måste även här erkänna att det varit riktigt roligt. Tror faktiskt att den rökfria miljön har en del med saken att göra. Men det där med att dricka fattar jag fortfarande inte, en cider på förfesten o en halv cider på Harrys var jag fullt nöjd med - o hade precis lika gärna kunna vara utan. Till skillnad från andra så slutar jag dricka när det börjar snurra, ser inget intresse i att må dåligt! Dansa o titta på folk är desto roligare!

En annan vana, som är lite sämre, är att jag inte kan sova ut dagen efter... hade varit skönt att sova lite längre än till kl åtta när man somnade vid halv tre-tre. Men man kan ju inte få allt. Soffläge till OS idag låter perfekt. Kanske skulle man orka sig ut o få lite frisk luft, typ gå till Hemköp nu o köpa nåt gott till frukost kanske...

4 kommentarer:

Sara sa...

Värsta partypinglan du blivit ju!!
Några gånger till i backen så kommer du bli proffs där ju. Snart är det familjebacken som gälller för din del också.

Engma sa...

Va kul att du skaffat dig ett liv! :) Det märks också eftersom du inte skriver här så mycket. Men... det ena behöver ju inte utesluta det andra vet du....... :)

Kram på dig och tack för vykorten! Du har fått ett officiellt tack i min blogg också! :D

Anna sa...

Äntligen är du tillbaka. =)

emma sa...

Låter som du hade en kul helg! Jag var oxå ut en sväng på korgen, håller med om att det är skönt med rökfritt. Kul å se lite folk ibland i alla fall!