måndag 27 februari 2006

Nackont o gourmetmiddag

Vilken blandning. Men det är vad helgen har bjudit på. Har haft lite småont i nacken hela veckan, men det brukar jag ha till o från. Först trodde jag det var för att jag spänt mig när jag åkte skidor i helgen, o sen när jag blev förkyld på det tänkte jag att det nog var för den sakens skull. Igår morse vaknade jag o hade så ont så jag inte kunde lyfta huvudet, fick rulla av sängen för att ta mig upp därifrån o sen "lyfta" huvudet på plats på kroppen när jag reste mig. Då känner man sig rätt smidig! Så så var det med den sovmorgonen, gick inte att ligga ner för nacken tog emot på nån vänster hur man än bar sig åt... Gjorde inte mycket mindre ont att inte ligga ner, men iaf lite bättre. Ett helt företag att duscha o tvätta håret, fick hålla emot med ena handen bakom huvudet när den andra försökte shamponera... Inte så smidigt det heller. Virade in mig i en halsduk för att få lite stöd, vad gör man inte... Kunde inte röra på huvudet på hela dan utan att det gjorde ont, fram mot kvällen släppte det lite grann så att jag faktiskt kunde vrida det lite åt höger iaf. Idag är det mycket mycket bättre, är fortfarande stel förstås o det gör ont när jag vrider huvudet helt åt något håll, men det kan jag ju faktiskt låta bli, så länge jag kan snegla lite åt nåt håll för att vidga mina vyer är jag nöjd! Hoppas det bättrar på sig i samma takt tills imorgon...

Eftersom jag ändå inte kunde ligga o vila mig i form igår tog jag mig ner på stan istället, kände mig väldigt snygg när jag inte kunde röra huvudet, men det bjuder jag på. Var på jakt efter en kjol att ha på mig på kvällen, men insåg att jag nog inte skulle kunna prova nåt ändå... Men på Ida & Josefin hade de rea, kjolar för 50 kr - o då får man ju faktiskt offra sig. Istället för en kjol som jag var på jakt efter blev det fem kjolar för 250 kr. (ord pris hade varit 1850 kr - det kallar jag rea!) För det priset får man ju knappt en kjol till ord pris, så om jag så bara använder en av dem går jag runt ändå... Ganska nöjd med det köpet faktiskt!
Träffade också Malin Edlund på stan, lustigt att jag lyckas springa på henne så pass ofta i typ Åsele o Övik med tanke på att hon bor i Stockholm! ;)

Gourmetmiddag på Gålsjöbruk o Kattis stod för sällskapet för kvällen. Man tackar ju inte direkt nej till 5-rätters när man blir bjuden... Gravad rödingfilé, svartstekt lax, kött som jag inte minns vad det hette, svampsoppa med viltfylld vårrulle och gratinerade äpplen med basilikaglass stod på menyn bla. Mycket smarrigt! Sov sedan också över där o vaknade till en smarrig frukostbuffé...

Hem... inte så jättepigg... direkt till Gallerian för att jobba. Kände mig helt bortkommen, länge sen jag jobbade o lite koko i huvudet efter att inte varit hemma nåt emellan. Men det gick bra, blev några skor sålda men ganska lugnt ändå eftersom de flesta nog satt bänkade hemma framför tvn o OS... Slutade kl 15 så då sprang jag hem o såg sista halvan av matchen. Fick inte riktigt in rätta stämningen för att bli nervös, men ett guld tackar man ju inte nej till!
Sen till Jenny för att catcha up på inspelad Melodifestivalen + Kalle o chokladfabriken. Tror den varit ännu bättre om man inte hållt på att somna halva filmen... Hem o SOVA!
Helgen behöver en dag till, man är ju mer trött efter en helg än efter en arbetsvecka... Är det meningen?!?

Tidigt i säng ikväll med andra ord... dammråttorna lär ju finnas kvar imorgon också, o dan efter det... osv. De har ju redan legat här o förökat sig några veckor, så de ska nog klara sig ett tag till. Känner mig stressad över allt nu. Hinner inte med att koppla av o ta det lugnt, o ändå får jag inget gjort. Blir stressad av så knäppa saker som att jag har en Topphälsa tidning som måste läsas innan nästa nr kommer, några andra tidningar med samma problem, massa posthögar som ligger osorterade här o där, att det är ostädat o skitigt förstås, att jag inte handlat ordentligt på evigheter, att jag inte har tid att underhålla Fritz tillräckligt, att jag har kläder utslängda exakt överallt, att jag vill hinna åka till Jysk o kolla på gardiner nån dag, att jag måste hinna träna o därför inte hinner åka till Jysk innan de stänger, att jag vill hinna åka till IKEA nån helg, att vintern lider mot sitt slut o jag vill hinna åka skidor o åka skridskor, att jag inte vet om jag får semester över påsk o kan åka hem o va med på kusinens bröllop, att jag inte uppdaterat bloggen på länge, att jag måste se några filmer jag har hemma från boxman som måste återlämnas i veckan, att jag inte hinner ringa hem, att jag inte hinner ringa till andra jag skulle vilja ringa till, att jag inte skrivit dagbok på några dar o ligger back, att jag måste hinna se på tv kl 21.30, att jag måste hinna gå o lägga mig tidigt för att orka osv osv osv...
Vad är problemet?! Jag har väl lika många timmar på mitt dygn som alla andra, jag uträttar inget vettigt men hinner ändå inte med att varkens slöa eller göra nåt?! Hur går det ihop?!
Har iaf betalt räkningar idag, kände att det var läge... måste sortera lite kläder så jag hinner slänga ner en tvätt innan jag går till jobbet imorgon...
Längtar efter en hel dag att bara vara! Det var länge sen nu, jag behöver det för att få nåt gjort, annars blir jag bara stressad...

Nu måste jag hinna skicka iväg det här så jag kan få sätta mig i soffan en stund o se på guldmedaljörernas mottagande när de kom hem till Sverige tidigare idag.. ett stressmoment i OS är iaf över. Hade tänkt hinna skriva att min dag på jobbet varit väldigt bra, känts som jag gjort nytta "på riktigt", bokat flera charter o ringt fram o tillbaka för att få ordning på saker o ting, men det hinner jag nog inte...

3 kommentarer:

Sara sa...

ännu en häktisk helg med fullt upp tjejen. ojoj.. Lät som en trevlig helg!!
Låter som du har lite för lite tid nu, hoppas du får lungt till helgen så du hinner med lite du behöver göra...

mamma sa...

Snälla lilla du, ta det lugnt, nästan allt du räknat upp finns kvar nån annan dag, eller så behöver man inte hinna med allt. Verkar i alla fall som om du haft en rolig helg och det är det viktigaste. Ha de gott,kramar/mamma

Engma sa...

He he he.. är det verkligen samma tjej som skrivit den här bloggen som skrev en för några veckor sedan som handlade om tristess?

Välkommen till "fullt upp och för lite ledighets-livet"!

:)

/Malin