onsdag 1 februari 2006

Nytt jobb - nya möjligheter?

Första dagen på nya jobbet avklarat. Eller nya o nya, har ju varit där förr, men inte och fått betalt för det! =) Har väl inte direkt gjort nån nytta idag, men det kommer nog. Har gjort några bussbokningar men annars inte jobbat ihjäl mig. "Min" dator var nyfixad till mig, men Ann-Sofie som hade min inloggning kom inte förrän efter lunch så innan dess fick vi inte igång datorn... Fick stå bredvid Sari o spana lite istället. Känner igen systemen o det känns bekant, men därifrån till att göra det själv är väl en bit...
Hela eftermiddagen har nästan ägnats åt att lägga in alla system o bokningssidor med diverse inloggningar o lösen på min dator. Amadeus, Apollo, My Travel, Fritte, Detur, Solresor, City Break, Ybuss mfl. Kom just på att jag inte fått nåt lösen för tågbokning, måste jag fixa imorgon.
Tog sin lilla tid eftersom hälften strejkade. Men till slut fick vi nog till det mesta, bara ett lösen för att komma in i kassan som saknas, hoppas det dyker upp imorgon...
Sen ska man bara lära sig att använda allt också...!

Hade tänkt gå o steppa direkt efter jobbet, men kom inte därifrån förrän 20 över 5 o steppen börjar halv sex så jag orkade inte stressa... Gick hem o tog det lugnt en liten stund istället o sen ner på stan igen för att träffa skogänget på DinSko kl 19 för att ha "provkväll". Provade en hel del skor men konstigt nog känner jag mig inte så sugen på så många... Hade nästan problem att hitta ett par personalskor att plocka ut idag, gratis skor borde ju inte va några större svårigheter??!
Men jag vet inte riktigt vad jag är sugen på för skor nu, stövlar känns inte så aktuellt för det har jag redan köpt ett antal + att det går mot vår o sommar nu. Har lite svårt för sommarskor eftersom jag inte vill visa tårna, gärna ha en liten klack för att inte känna mig så plattfotad men ändå måste det ju va bekvämt. Hm. Nåja, tog iaf ett bar beige/ljusbruna typ loafers med en liten kilklack. Modellen ser nästan ut som en "mockasin"... Svårt att förklara, tycker iaf att de är jättefina o sköna, men passar inte min fot riktigt. Suck! 39:an tar tån i, alltså för liten. Men stl 40 glappar jättemycket! Får se vad jag kan göra åt saken, kanske kan ett par sulor o hälgrepp hjälpa...?
Annars får jag väl byta till nåt annat, hittade även ett par bruna "fritidsskor" (vet inte vad det kallas? typ "gympadojor" fast lite finare) som är plan B om det skulle behövas...

Hemma lagom till Dialektmysterierna, fick lägga mig i soffan o mysa med Fritzen. Stackarn han var uttråkad, varit ensam hemma hela dan... Han skulle behöva gå på dagis o leka med kompisar under dagen han... Har tyvärr inte orkat aktivera han nåt idag, men ska snart gå o lägga mig o mysa med honom iaf, han brukar bli ganska nöjd när han får kramas, bitas o spinna lite. =)

2 kommentarer:

mamma sa...

låter som om du klarade första dagen med glans. Vad har det tagit åt dej om du inte är sugen på ett par nya skor, låter inte riktigt friskt, ha de gott, kram

Sara sa...

Du kan inte vara riktigt frisk när du inte var sugen på att köpa några skor... :)